També s’ha fet un anàlisi de les tendències i oportunitats de l’activitat turística el 2023
L’Observatori del Turisme a Barcelona i The Hotels Network han presentat, en format webinar, les perspectives de demanda turística per aquest Nadal, fent un repàs de l’estat de la connectivitat de la Destinació Barcelona, l’agenda cultural i esportiva per aquestes festes, l’interès per la Destinació i l’estat de les reserves hoteleres. La presentació també ha fet referència a les perspectives, tendències i oportunitats de l’activitat turística a la Destinació Barcelona el 2023.
Per Nadal, la Destinació Barcelona estarà connectada amb 153 destinacions aèries, 36 de les quals intercontinentals. Això significa que l’aeroport barceloní es troba actualment en només un 10% per sota de 2019 pel que fa a destinacions aèries. Això ha estat possible gràcies a la reducció de les restriccions de viatge, sobretot a partir dels mesos d’abril-maig.
Del 16/12 al 06/01, s’esperen una vintena d’arribades de creuers al Port de Barcelona, el que significa que se superaran les que es van registrar just abans de la pandèmia.
Si bé els esdeveniments professionals com congressos i fires experimentaran una lògica aturada per les festes, a nivell cultural i esportiu hi haurà una gran varietat en l’oferta que ja està atraient i continuarà atraient públic local i de fora.
Arreu de tot el territori s’han programat diverses fires i mercats de Nadal, esdeveniments tradicionals i de cultura popular i festivitats, concerts, esdeveniments esportius, entre altres. Alguns d’aquests esdeveniments podrien reunir milers d’espectadors i visitants. Per exemple s’espera que la Cavalcada de Reis de Barcelona, reuneixi unes 500.000 persones, el Cap d’Any a l’Av. Maria Cristina de Barcelona, 20.000, el Badanadal de Manlleu, 18.000 i el Festival de la Infància a Barcelona, 15.000.
Tal com l’Observatori del Turisme acostuma a incloure en els seus Informes de Perspectives de l’Activitat Turística, publicats mensualment, al webinar s’ha presentat l’interès que desperta tant la ciutat com el conjunt de la Destinació Barcelona a través de les cerques online a Google. Aquestes enguany s’han situat per sobre del 2021 però per sota de 2019.
Al llistat de conceptes més buscats a Barcelona ciutat hi trobem, des d’atractius turístics com la Sagrada Família, la Catedral i el Tibidabo, destinacions complementàries a la nostra com Andorra o Madrid i altres conceptes clàssics com la meteorologia. Cal tenir en compte que el mercat que realitza més cerques per Barcelona ciutat com a destinació és el mercat domèstic, principalment des de Catalunya, seguit del francès, sobretot des de la regió del Llenguadoc-Rosselló.
Les consultes més populars en l’àmbit de la Destinació Barcelona s’acostumen a concentrar principalment en atractius de Barcelona i el Garraf, amb especial interès per Sitges, però també trobem destinacions d’interior com Cardona o Montserrat. En aquest cas la majoria també han provingut d’Espanya, principalment de Catalunya.
Les principals característiques de les reserves hoteleres per al període comprès entre el 16/12/22 i el 06/01/23 són:
Tot i el context d’inestabilitat política, la inflació i la crisi energètica, la Destinació Barcelona afronta un 2023 optimista quant a l’activitat turística:
Es publica la tercera càpsula de l’Informe de l’Activitat Turística a Barcelona 2024
Es presenta l’informe de resultats de l’Enquesta de Turisme Congressual 2024
L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’abril 2025