Creixen els motius personals de viatge i es dispara la conscienciació per la legalitat del tipus d’allotjament
L’informe de resultats de l’enquesta sobre el perfil i hàbits dels turistes a la ciutat de Barcelona publicat per l’Observatori del Turisme de Barcelona ha posat de rellevància el grau de conscienciació per la legalitat del tipus d’allotjament i la importància dels motius personals de viatge.
L’informe, que es va fer al llarg del 2018, amb l’objectiu de conèixer el comportament dels visitants que pernocten a Barcelona, contempla les tres fases del customer journey: abans d’iniciar el viatge -com ara la contractació del viatge-, l’estada a la destinació -inclou la despesa-, i la visió després d’haver-hi estat. També hi ha un apartat sobre seguretat ciutadana i productes turístics.
Com a principals conclusions, destaca l’alta conscienciació per la legalitat del tipus d’allotjament (ha crescut 30 punts percentuals en els darrers tres anys) i el creixement sostingut dels motius personals del viatge (un 10,9%). Indicadors com la despesa feta a Barcelona durant l’estada va molt en la línia del que es van gastar l’any passat amb una mitjana de 328,2 € per persona i de 79,6 € per persona i dia. Els visitants professionals, els nord-americans, holandesos i de la resta del món tenen una despesa mitjana durant l’estada superior a la resta. Menjar i beguda és la partida en què més es gasten per damunt de les compres i l’entreteniment.
En general, el turista que viatja a Barcelona té al voltant de 36 anys, amb estudis universitaris (70,8%) i pernocta a la ciutat una mitjana de 4,8 nits. La meitat s’allotgen en hotels, seguit d’apartaments turístics (20%) i a casa d’amics i familiars (14%). Els que més s’allotgen en hotels són els que viatgen per motius professionals, que representen el 27,3% del total de turistes en hotels. En els habitatges d’ús turístics (HUTs) ho fan sobretot nord-americans, russos i francesos. Val a dir que el 50,7% dels que s’allotgen en apartaments turístics diuen que s’han preocupat per assegurar-se que compleixen amb les normes legals, una proporció de conscienciació sobre aquest aspecte que en els últims tres anys ha passat del 19,7% al 50,7%.
L’enquesta mostra el flux de persones que visiten o volen visitar altres indrets de la demarcació més enllà de Barcelona. Tenint en compte que el 46,8% dels enquestats ja havien estat a Barcelona anteriorment (els holandesos i francesos són els visitants internacionals més repetidors amb un 59,8% i 58%, respectivament), el 9,3% han fet una excursió fora de la ciutat, una tendència de descentralització que creix, però, molt lleument.
Es presenta l’informe de resultats de l’Enquesta de Turisme Congressual 2024
L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’abril 2025
S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona