La despesa mitjana diària durant l’estada de cada turista congressual a la Destinació Barcelona va superar els 100€ el 2024

Es presenta l’informe de resultats de l’Enquesta de Turisme Congressual 2024

El Barcelona Convention Bureau ha presentat els resultats de l’Enquesta de Turisme Congressual 2024, per GESOP. A continuació es presenten les principals conclusions per a la Destinació Barcelona d’aquesta edició:

Perfil dels i les congressistes

  • Gènere i edat:El 2024, la majoria d’assistents als congressos de la Destinació Barcelona van tornar a ser homes (68,2%), augmentant respecte a l’any anterior (+6,6pp). Tot i que mitjana d’edat es va reduir lleugerament (-1,1 anys Var. 24/23), fins als 42,6 anys, el grup d’edat més nombrós va tornar a ser el de 31 a 45 anys, que pràcticament va significar la meitat dels enquestats (47,4%), seguits del grup de 46 a 60 anys (31,2%).
  • Procedència: El mercat domèstic va perdre pes sobre el total de congressistes a la Destinació, passant del 32,0% el 2023 al 23,2% el 2024. Per contra, l’internacional va guanyar pes: més de la meitat de les persones congressistes van provenir d’altres països europeus (52,2%) i l’intercontinental, que va ser el que va guanyar més presència als congressos respecte a l’any anterior (+5,4pp), va significar gairebé 1 de cada 4 persones assistents (24,6%).
  • Repetibilitat:De mitjana, les persones assistents als congressos havien estat 6,2 vegades al municipi de l’esdeveniment amb anterioritat, el que suposa un augment d’aquest indicador respecte a l’any anterior (+1 vegada).

Característiques de la visita

  • Motiu de viatge: La major part van venir a la trobada per interessos professionals (65,6%), per sobre dels que van venir amb interessos comercials (32,0%).
  • Influència del municipi com a seu a l’hora de decidir participar: 4 de cada 10 persones enquestades van declarar que el fet que el congrés se celebrés en un determinat municipi va influir en la seva decisió de participar-hi. S’observa major influència del municipi als congressos internacionals i als celebrats a Barcelona ciutat.
  • Mitjà de transport per arribar: El mitjà de transport més utilitzat per arribar a laDestinació Barcelona va continuar sent l’avió (82,6%), que va augmentar la seva proporció d’ús de manera destacada (+6,6pp Var. 24/23), en detriment del tren (11,2%, -2,4pp Var. 24/23) i el cotxe particular 5,2%, -4,6pp Var. 24/23).
  • Estada mitjana: La durada de l’estada es va situar en 4,5 dies, allargant-se respecte a l’any anterior, +0,4 nits. Els assistents a congressos internacionals i aquells que provenien de fora d’Europa són els que van fer una estada més llarga.
  • Grup de viatge i acompanyants:2 de cada 3 van venir acompanyats. D’aquests, més de la meitat va venir amb companys de feina (54,0%). La mitjana d’acompanyants es va situar en 4,0, encara molt per sobre de 2019, quan només eren 1,4, però per sota de l’any anterior (-1,2 persones Var. 24/23).
  • Altres viatges: Un 33,0% d’assistents a congressos va aprofitar l’assistència als congressos per realitzar altres viatges abans, durant o després d’aquest, augmentant respecte a l’any anterior (+4,4pp Var. 24/23). D’aquests, gairebé una quarta part va declarar que el seu destí havia estat Catalunya (22,4%).

Font: Observatori del Turisme a Barcelona, en base a Barcelona Convention Bureau i GESOP

L’allotjament

  • Modalitat i anticipació de la reserva:La majoria de reserves es van fer directament amb l’allotjament (45,4%), seguides de les reserves a través de l’empresa o institució on treballava el/la congressista (41,4%). L’anticipació de les reserves més habitual va tornar a ser d’1 a 3 mesos (40,4%), tot i que les reserves fetes amb aquesta antelació o més van disminuir lleugerament, a favor de les reserves realitzades amb una antelació inferior a un mes (+3,2pp Var. 24/23).
  • Tipologia: El 82,0% d’assistents a congressos es va allotjar en hotels, sobretot de quatre estrelles o superior (57,8%).
  • Valoració de l’allotjament: L’estada als hotels va ser satisfactòria per a la majoria de congressistes i la professionalitat i el tracte van continuar sent els aspectes millor valorats, amb una nota mitjana de 4,5 i 4,4 sobre 5, respectivament. Tot i que més de la meitat el va valorar positivament, la qualitat/preu va ser l’aspecte amb una nota més discreta (3,9 sobre 5).

El congrés

  • Inscripció al congrés: 4 de cada 10 van fer la inscripció al congrés entre 1 i 3 mesos abans de la celebració del congrés. Malgrat això, s’observa un increment dels que van fer la inscripció el mes abans del congrés, en detriment dels que la van fer amb una anticipació major de 6 mesos. Aquesta inscripció es va fer, majoritàriament, a través de l’empresa o institució on treballava (42,0%), seguida de la pròpia web del congrés (34,8%).
  • Valoració de l’organització del congrés: L’aspecte més ben valorat va ser, un any més, la inscripció al congrés, amb un 4,6 sobre 5. Els mitjans audiovisuals i l’atenció del personal de la seu del congrés es van valorar amb un 4,5 sobre 5, en ambdós casos. Després, la localització del congrés, la seva connexió amb els mitjans de transports, les facilitats d’exposició i el programa científic, van rebre un 4,4 sobre 5, en cada cas. Els serveis de restauració i cafeteria van ser els menys valorats, amb un 3,9 i un 3,8 sobre 5, respectivament.
  • Importància de la sostenibilitat i la responsabilitat social: 3 de cada 4 congressistes van donar molta o bastanta importància a aquests aspectes, disminuint respecte a l’any anterior (-6,0pp). Els assistents a congressos nacionals i els que provenien d’altres continents van ser els més compromesos en aquest sentit.

 La ciutat seu del congrés

  • Visita al municipi del congrés: Gairebé 8 de cada 10 van visitar el municipi on es va desenvolupar el congrés aprofitant la seva estada, força per sobre de l’any anterior (+7,2pp Var. 24/23), però sensiblement per sota del 2019, quan un 94,0% dels enquestats a la Destinació Barcelona van declarar haver visitat el municipi del congrés. Entre els i les residents a Espanya és on hi va haver una major proporció que no va visitar la ciutat.
  • Valoració del municipi del congrés:Els aspectes millor valorats de la ciutat seu del congrés van ser l’oferta arquitectònica monumental (4,8 sobre 5), l’oferta cultural (4,7 sobre 5), l’oferta d’oci entreteniment (4,7 sobre 5) i el caràcter l’amabilitat de la ciutadania (4,6 sobre 5). En canvi, les notes més baixes les van rebre la neteja (3,9 sobre 5), la contaminació atmosfèrica (3,8 sobre 5) i l’acústica (3,7 sobre 5).
  • Transport intern:El taxi (54,8%), el metro (47,2%), els VTC (18,3%) i l’autobús (17,4%) van ser els mitjans més utilitzats per desplaçar-se durant la seva estada. Cal destacar que l’augment interanual de l’ús del metro i l’autobús (+12,6pp Var. 24/23).

 La despesa

  • Despesa mitjana: La despesa en allotjament per persona i dia va ser de 190,06€ (+11,8% Var. 24/23), en el transport d’arribada, 662,55€ (+19,5% Var. 24/23) i en la inscripció al congrés, 611,15 € (+1,8% Var. 24/23). En 2 de cada 3 casos, aquestes despeses les va assumir l’empresa o institució de l’assistent.
  • Despesa durant l’estada:Els i les congressistes van gastar una mitjana de 106,66€ addicionals per persona i dia (+25,1% Var. 24/23). La partida en que es van invertir més diners va ser la d’alimentació (65,0%), seguida del transport intern (13,3%) i les compres (11,3%).

_____________________________________________

L’Enquesta del Mercat Congressual 2024 es va realitzar a les persones assistents a congressos realitzats a la Destinació Barcelona durant 2024, amb l’objectiu conèixer millor el seu perfil, analitzar diferents aspectes de la seva estada i mesurar la seva satisfacció amb el congrés i la visita. L’estudi es va dur a terme per primera vegada a Barcelona ciutat el 1993 i a Barcelona regió, el 2018.

 

Enquesta del Mercat Congressual 2024. Resum executiu

Més informació: bcb@barcelonaturisme.com

Notícies relacionades

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’abril 2025

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística