1 de cada 3 turistes visita la Destinació Barcelona a peu

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juliol 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juliol 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (59,1%) de 38,7 anys, que ha viatjat per motius d’oci (69,8%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (51,9%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (35,4% i 45,6%, respectivament), seguit dels que ho han fet en solitari o amics (23,7% i 23,0%) a Barcelona ciutat i amb fills menors d’edat o en solitari (19,9% i 19,5%) a Barcelona regió.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (60,1%), en detriment del vehicle privat (24,7%) i del tren (10,2%). A Barcelona ciutat el 77,7% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 50,9% ho han fet en vehicle particular.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (36,9%), destacant, a peu i en metro com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (28,4% i 25,9%, respectivament) i a peu (55,0%) de la regió.

Per altra banda, el 20,1% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (34,3%) que a Barcelona ciutat (9,0%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,9 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (56,9%), anar de compres (53,0%) i a la platja (51,3%).

S’observa, una disminució del -1,8% de la despesa total durant l’estada per persona i nit a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 76,95€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, la cultura i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,61 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,59), l’allotjament (8,50) i la restauració (8,44). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat la restauració (8,54), el transport públic (8,50), els comerços (8,48) i el caràcter i amabilitat de la gent (8,45) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,76), la seguretat personal (8,73), l’entorn natural (8,69) i l’allotjament (8,63).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Juliol 2025

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juny 2025