Càmpings i HUTs, al capdavant del creixement percentual de la demanda turística al juny

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta l’anàlisi dels principals indicadors mensuals de seguiment de l’activitat turística corresponent al juny de 2025 a la Destinació Barcelona.

A continuació s’ofereixen les principals conclusions, per àrees geogràfiques, del més destacat d’aquesta actualització:

Barcelona ciutat

  • Hotels i pensions van sumar 680 establiments i més de 87.00 places operatives, mantenint-se respecte maig i augmentant lleugerament respecte l’any anterior (+0,8% Var 25/24, en places).
  • La demanda en hotels, pensions, i habitatges d’ús turístic (HUTs) va disminuir respecte el mes anterior tant en turistes com en pernoctacions. Si es compara interanualment, el nombre de turistes va créixer (+8,6% Var. 25/24), però es va registrar una estada mitjana més curta (de 2,9 nits el 2024 a 2,7 nits el 2025), el que va fer que el nombre de pernoctacions augmentés més modestament (+1,7% Var. 25/24).
  • Per tipologia d’establiment, l’estada mitjana es va situar en 2,4 nits en els establiments hotelers i 3,5 en HUTs. Per l’altra banda, l’ocupació en places va ser d’un 72,3% en els establiments hotelers (-1,8pp Var. 25/24) i d’un 62,9% en HUTs (+4,6pp Var. 25/24).
  • A l’Aeroport de Barcelona, es van registrar 5,3 milions de moviments de passatgers, el que va significar un creixement del 4,7% El rànqing dels països des dels quals van volar els passatgers a l’Aeroport de Barcelona el va encapçalar Espanya. El segon lloc del rànqing el va ocupar Itàlia, seguit del Regne Unit, França i Alemanya.
  • Al Port de Barcelona, hi va haver 446.000 moviments de passatgers de creuers, quasi un 10% menys que el mes anterior, i 180.000 moviments de passatgers de ferris. Això va significar un augment interanual de l’activitat tant pels creuers (+4,5% Var. 25/24), com pels ferris (+0,9% Var. 25/24).
  • Quan a procedència dels turistes als establiments hotelers, la proporció d’internacionals va ser del 85,7%, lleugerament per sota del mes anterior (-0,5pp). El rànqing de turistes en aquesta tipologia d’establiment el van tornar a encapçalar els residents dels Estats Units (20,2% de quota), seguits dels d’Espanya (14,3%), el Regne Unit (9,0%) i Itàlia (5,0%).
  • El turista tipus de Barcelona ciutat1 durant aquest mes va ser el d’una persona de 36 anys i que va viatjar en parella (35,4%). Les persones que van viatjar per motius d’oci van significar més de 7 de cada 10 (+12,6pp intermensual), i els que ho van fer per motius professionals van quedar en segon lloc, amb un 18,2%.
  • La despesa mitjana durant l’estada a la ciutat va créixer respecte l’any anterior (+3,3% Var. 25/24) però decréixer respecte el mes anterior (-11,7%) situant-se en 103€ per persona i dia. Cal destacar que és la dada més alta en el registre per un mes de juny.
  • Aquesta despesa es va invertir, principalment, en menjar i beguda (45,8%), seguit d’entreteniment, oci i cultura (23,4%) i de compres (17,1%).
  • En quant al mercat de treball, durant el mes de juny la nova contractació al nucli de l’activitat turística va decréixer tant intermensualment com interanualment (-10,9% Var. 25/24). Prop de 6 de cada 10 van ser indefinits, i l’atur registrat en l’activitat turística es va situar per sota del mateix període de 2024 (-2,6% Var. 25/24).

Barcelona regió

  • L’oferta operativa d’allotjament turístic a la regió va augmentar respecte el 2024 (+1,4% Var. 25/24), augmentant també un 9,2% respecte el mes anterior, amb 1142 establiments i prop de 100.000 places operatives, comptant establiments hotelers, càmpings i turisme rural.
  • La demanda turística també va créixer intermensualment tant en nombre de turistes (+8,5%) com en pernoctacions (+20,9%). Respecte 2024, hi ha hagut un augment en turistes (+0,9% Var. 25/24) i en pernoctacions (+4,7% Var. 25/24), i l’estada mitja ha augmentat lleugerament (de 3,0 nits el 2024 a 3,1 nits el 2025).
  • Per tipologia d’allotjament, els càmpings van ser, novament, els que van experimentar una estada mitjana més llarga (4,6 nits), seguits pels establiments hotelers (2,9 nits) i els de turisme rural (2,4 nits). Pel que fa a l’ocupació, els establiments hotelers van registrar un 67,0% en places (-0,4pp Var 25/24), els càmpings van registrar un 55,1% (+1,1pp Var. 25/24) i el turisme rural, un 24,5% (-1,9pp Var. 25/24).
  • Un 62,0% dels turistes en establiments hotelers de Barcelona regió van ser internacionals, una proporció lleugerament superior al mes anterior (+0,3pp).
  • El turista tipus de Barcelona regió durant aquest mes1 va ser el d’una persona de 45 anys que va viatjar per oci (61,9%) i en parella (48,0%).
  • La despesa mitjana durant l’estada es va situar en 47,8€, nivells inferiors respecte el mes anterior (-3,5%) però superiors respecte l’any anterior (+5,4% Var. 25/24). Si tenim en compte les dades de Barcelona ciutat, la despesa mitjana al conjunt de la Destinació va ser de 78,7€ (+3,8% Var. 25/24).
  • La despesa durant l’estada a Barcelona regió es va invertir principalment en menjar i beguda (63,5%), compres (16,0%) i en transport intern (10,8%).
  • La contractació laboral a l’activitat turística de Barcelona regió va augmentar lleugerament interanualment (+0,7% Var. 25/24). El 60,3% dels nous contractes van ser indefinits, i l’atur registrat es va reduir un 3,9% interanual.

 

Amb dades de tancament semestral, la ciutat de Barcelona va rebre de gener a juny de 2025 un total de 7,6M de turistes que, sumats a l’4,9M de Barcelona regió, van permetre que la Destinació Barcelona en rebés 12,5M. Aquestes dades, juntament amb la despesa en allotjament i la despesa realitzada durant l’estada, han permès estimar l’impacte econòmic de la despesa directa de l’activitat turística en un total de 6.765M d’euros en el conjunt de la Destinació. Aquest impacte es distribueix en 5.035M a Barcelona ciutat i 1.730M a Barcelona regió. Cal destacar que, mentre el creixement del nombre de turistes a la Destinació Barcelona durant el primer semestre de 2025 ha estat moderat, amb un increment de l’1,0% respecte al primer semestre de 2024 (-0,1% a la ciutat de Barcelona i +2,9% a la regió de Barcelona), l’impacte econòmic generat ha experimentat un augment significatiu del +4,6% interanual (+2,8% a la ciutat i +10,5% a la regió). Aquests càlculs inclouen, les dades en allotjaments turístics de pagament de la destinació i altres tipologies d’allotjament sense transacció econòmica, com cases d’amics i familiars.

___________________________________________________________________________

Per a més informació del perfil i els hàbits dels turistes a l’abril a la Destinació Barcelona, consulteu el següent enllaç.

 

Més informació:

Resum de l’activitat turística Juny 2025

Informe interactiu de seguiment de l’activitat turística

Notícies relacionades

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juny 2025

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona