El caràcter i amabilitat de la gent, l’aspecte més ben valorat pels turistes de la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de setembre 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de setembre 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (65,4%) de 41,4 anys, que ha viatjat per motius d’oci (55,0%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (52,7%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (36,3% i 51,1%, respectivament), seguit dels que ho han fet en solitari, 29,1% a Barcelona ciutat i 18,9% a Barcelona regió.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (67,4%), en detriment del vehicle privat (19,4%) i del tren (9,1%). A diferència de mesos anteriors, l’avió ha estat el mitjà principal d’arribada tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (35,7%), destacant, en metro i a peu com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (26,6% i 26,5%, respectivament) i a peu (57,5%) de la regió.

Per altra banda, el 18,7% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (35,4%) que a Barcelona ciutat (8,3%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,5 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (56,4%), anar de compres (54,2%) i a la platja (45,4%).

S’observa, un augment del +11,7% de la despesa total durant l’estada per persona i nit a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 84,54€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, la cultura i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,69 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,74), la restauració (8,47), la seguretat personal (8,46) i l’allotjament (8,44). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el caràcter i amabilitat de la gent (8,68), el transport públic (8,65), la restauració (8,57) i els comerços (8,50) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat la seguretat personal (8,85), el caràcter i amabilitat de la gent (8,85), l’entorn natural (8,65) i l’allotjament (8,61).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Setembre 2025

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

Es presenta l’informe de mercats emissors a la Destinació Barcelona pel quart trimestre de 2025