Els turistes que visiten la Destinació Barcelona la valoren amb un 8,70 sobre 10

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de maig 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de maig 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (63,7%) de 40,4 anys, que ha viatjat per motius d’oci (56,4%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (53,0%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (34,7% i 44,2%, respectivament), seguit dels que ho han fet en solitari (24,3% a Barcelona ciutat i 25.8% a Barcelona regió, respectivament).

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (69,3%), en detriment del vehicle privat (20,2%) i del tren (7,6%).

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (34,3%), destacant, a peu i en metro com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (26,3% i 25,5%, respectivament) i a peu (52,1%) de la regió.

Per altra banda, el 16,2% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (28,9%) que a Barcelona ciutat (6,8%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,1 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (58,8%), anar de compres (50,6%) i a la platja (48,4%).

S’observa, un augment del +11,0% de la despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 88,15€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de la cultura, el transport intern i les compres.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,70 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,59), la seguretat personal (8,44) i la restauració (8,38). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el transport públic (8,69), el caràcter i amabilitat de la gent (8,45), la restauració (8,40) i els comerços (8,37%) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat la seguretat personal (8,83), el caràcter i amabilitat de la gent (8,78), l’entorn natural (8,72), l’allotjament (8,47) i la restauració (8,34).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Maig 2025

Notícies relacionades

L’Observatori del Turisme a Barcelona actualitza els resultats de la majoria d’indicadors del SITS-OTB

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística