L’avió, el mitjà de transport més utilitzat per arribar tant a la ciutat com a la regió

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de novembre 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de novembre 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (65,2%) de 39,4 anys, que ha viatjat per motius d’oci (54,2%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (51,5%).

Pel que fa al grup de viatge, mentre a Barcelona ciutat destaquen els turistes que han vingut en solitari (34,2%) a Barcelona regió, els que ho han fet en parella (33,0%) han estat els més habituals, seguit dels que ho han fet en parella a Barcelona ciutat (33,8%) i en solitari a Barcelona regió (31,5%).

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (69,5%), en detriment del vehicle privat (18,6%) i del tren (8,6%). A diferència de mesos anteriors, l’avió ha estat el mitjà principal d’arribada tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (31,9%), destacant, en metro i a peu com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (29,3% i 25,3%, respectivament) i a peu (49,2%) de la regió.

Per altra banda, el 11,2% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (15,8%) que a Barcelona ciutat (8,5%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 3,8 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (49,7%), anar de compres (44,6%) i treballar i fer negocis (42,3%). Cal destacar, que a Barcelona ciutat, el 46,7% dels turistes han realitzat alguna activitat d’ecoturisme, mentre que a Barcelona regió, el 49,8% han realitzat una activitat de treball i negocis, essent aquesta la principal activitat realitzada al municipi.

S’observa, un augment del +3,4% de la despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 84,31€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, la cultura i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,83 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,85), el transport públic (8,61), la seguretat personal (8,44) i la restauració (8,42). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el transport públic (8,82), el caràcter i amabilitat de la gent (8,77) i la restauració (8,64) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat l’entorn natural (9,03), el caràcter i amabilitat de la gent (8,99), la seguretat personal (8,94) i l’allotjament (8,63).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Novembre 2025

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística