2 de cada 3 turistes visiten la Destinació Barcelona per motius d’oci

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juny 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juny 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (57,5%) de 40,0 anys, que ha viatjat per motius d’oci (66,8%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (53,8%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (35,4% i 48,0%, respectivament), seguit dels que ho han fet en solitari o amics (27,6% i 18,9%) a Barcelona ciutat i en solitari o amb fills menors d’edat (20,0% i 17,0%) a Barcelona regió.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (64,3%), en detriment del vehicle privat (22,5%) i del tren (9,6%). A Barcelona ciutat el 83,6% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 45,4% ho han fet en vehicle particular.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (36,5%), destacant, en metro i a peu com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (27,1% i 25,0%, respectivament) i a peu (60,5%) de la regió.

Per altra banda, el 18,9% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (29,0%) que a Barcelona ciutat (11,0%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,4 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (56,3%), anar de compres (54,1%) i a la platja (47,5%).

S’observa, una disminució del -10,7% de la despesa total durant l’estada per persona i nit a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 78,73€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de la cultura, les compres i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,74 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,71), l’allotjament (8,46) i la restauració (8,44). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el transport públic (8,61), el caràcter i amabilitat de la gent (8,61), els comerços (8,47) i la restauració (8,46) i han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,84), l’entorn natural (8,83), la seguretat personal (8,76), l’allotjament (8,58) i la restauració (8,41).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Juny 2025

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

Es publica una nova edició de l’Informe del mercat de treball i salaris a l’activitat turística