L’OTB publica la segona càpsula de l’Informe Anual de l’Activitat Turística 2019, que inclou informació sobre el perfil i la despesa del turista i les dades relatives a la devolució de l’IVA a extracomunitaris.
L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat la segona càpsula de l’Informe de l’Activitat Turística a Barcelona 2019, informe que aporta les dades sobre l’activitat turística dels tres nivells geogràfics que treballa l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona. Aquesta càpsula conté dos capítols amb dades sobre el perfil i la despesa dels turistes.
Gairebé 7 de cada 10 visiten la Destinació Barcelona per vacances o oci, 2 ho fan per raons professionals i 1 per raons personals i altres. 6 de cada 10 són homes i l’edat mitjana se situa en 39,3 anys, tot i que a Barcelona ciutat és lleugerament inferior (37,1 anys).
L’avió és el mitjà de transport més utilitzat per arribar al conjunt de la Destinació Barcelona (69,8%). No obstant, cal remarcar que això és degut a l’elevat pes que tenen els turistes de Barcelona ciutat, que escullen aquest mitjà de transport en un 81,2% dels casos, mentre que a Barcelona regió, el vehicle particular és el mitjà més emprat (40,8%).
On no hi ha diferències entre àrees geogràfiques és en el percentatge de repetidors, que s’ha situat en el 48,0%, tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió.
Pel que fa a l’acompanyament, 4 de cada 10 viatja en parella, seguits dels que ho fan sols (25,5%) i el que viatgen amb amics (14,5%).
Quant a les nacionalitats, els espanyols són els que més s’han allotjat als hotels del conjunt de la destinació (24,7%), tot i que a Barcelona ciutat, els que han generat més pernoctacions han estat els estatunidencs (12,0%).
Al Port de Barcelona, els passatgers de creuers més nombrosos han estat, un any més, els estatunidencs (18%), seguits dels alemanys (17%). Cal destacar que els britànics han baixat de la tercera a la sisena posició d’aquest rànquing, amb una pèrdua de -4pp i que ara representen el 10% dels passatgers de creuers sobre el total.
La despesa en transport ha disminuït lleugerament i se situa en 355,9€ a Barcelona ciutat i 215,6€ a Barcelona regió. En canvi, la despesa en allotjament, la despesa durant l’estada i el cost dels paquets turístics han augmentat. De les nacionalitats analitzades, els que més despesa dediquen a totes les categories són els estatunidencs, que de mitjana, gasten més de 2.000€ per un paquet turístic, 1.000€ per sobre de la mitjana.
Durant a la despesa durant l’estada, la compra menjar i beguda és la partida en la que s’inverteixen més diners a la Destinació Barcelona (46,5% del total de la despesa durant l’estada per persona i nit), seguida de les compres de roba, calçat, souvenirs i efectes personals (20,2%).
Finalment, la devolució de l’IVA a extracomunitaris ha continuat augmentant i, l’any 2019, Global Blue, Planet Tax Free, Travel Tax Free i Innova Tax Free han retornat 8,7 milions d’euro, el que suposa un increment del +19,8% respecte l’any anterior.
Per nacionalitats, de les transaccions de Global Blue realitzades per Turisme de Barcelona, els xinesos són els que han fet una despesa superior i han experimentat un creixement més elevat (11,5 milions d’euro i +53,1%). No obstant, cal tenir en compte que al gener del 2019 va ser cancel·lat l’import mínim de compra per obtenir la devolució de l’IVA.
Enllaç relacionat:
Informe Anual de l’Activitat Turística a Barcelona 2019. Càpsula 2
S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona
L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística
L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona regió 2024