39 anys, de vacances i acompanyat de la parella. Així és el turista tipus de la Destinació Barcelona.

L’OTB publica la segona càpsula de l’Informe Anual de l’Activitat Turística 2019, que inclou informació sobre el perfil i la despesa del turista i les dades relatives a la devolució de l’IVA a extracomunitaris.

sitges_barcelona_c1
  • A Barcelona ciutat, per primera vegada, els estatunidencs han estat el que més ha pernoctat en hotels (12,0%), seguit dels turistes domèstics (11,8%). En el conjunt de la Destinació, els espanyols han estat els que han liderat el rànquing de pernoctacions (18,3%), seguits dels britànics (8,9%).
  • Els estatunidencs  també han estat els més nombrosos entre els passatgers de creuers al Port de Barcelona (18%), seguits dels alemanys (17%).
  • Un 42,2% dels turistes a la Destinació han viatjat en parella i la mitjana d’edat s’ha situat en 39,3 anys. L’avió continua essent el mitjà de transport prevalent per arribar a la Destinació Barcelona (69,8%).
  • Gairebé la meitat repeteix visita tant a la Destinació Barcelona (48,0%).
  • La despesa mitjana durant l’estada s’ha situat en 69,9€ per persona i nit a la Destinació Barcelona.
  • El 2019, s’ha reemborsat un 19,8% més d’IVA a extracomunitaris respecte l’any anterior.

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat la segona càpsula de l’Informe de l’Activitat Turística a Barcelona 2019, informe que aporta les dades sobre l’activitat turística dels tres nivells geogràfics que treballa l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona. Aquesta càpsula conté dos capítols amb dades sobre el perfil i la despesa dels turistes.

Gairebé 7 de cada 10 visiten la Destinació Barcelona per vacances o oci, 2 ho fan per raons professionals i 1 per raons personals i altres. 6 de cada 10 són homes i l’edat mitjana se situa en 39,3 anys, tot i que a Barcelona ciutat és lleugerament inferior (37,1 anys).

L’avió és el mitjà de transport més utilitzat per arribar al conjunt de la Destinació Barcelona (69,8%). No obstant, cal remarcar que això és degut a l’elevat pes que tenen els turistes de Barcelona ciutat, que escullen aquest mitjà de transport en un 81,2% dels casos, mentre que a Barcelona regió, el vehicle particular és el mitjà més emprat (40,8%).

On no hi ha diferències entre àrees geogràfiques és en el percentatge de repetidors, que s’ha situat en el 48,0%, tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió.

Pel que fa a l’acompanyament, 4 de cada 10 viatja en parella, seguits dels que ho fan sols (25,5%) i el que viatgen amb amics (14,5%).

Quant a les nacionalitats, els espanyols són els que més s’han allotjat als hotels del conjunt de la destinació (24,7%), tot i que a Barcelona ciutat, els que han generat més pernoctacions han estat els estatunidencs (12,0%).

Al Port de Barcelona, els passatgers de creuers més nombrosos han estat, un any més, els estatunidencs (18%), seguits dels alemanys (17%). Cal destacar que els britànics han baixat de la tercera a la sisena posició d’aquest rànquing, amb una pèrdua de -4pp i que ara representen el 10% dels passatgers de creuers sobre el total.

La despesa en transport ha disminuït lleugerament i se situa en 355,9€ a Barcelona ciutat i 215,6€ a Barcelona regió. En canvi, la despesa en allotjament, la despesa durant l’estada i el cost dels paquets turístics han augmentat. De les nacionalitats analitzades, els que més despesa dediquen a totes les categories són els estatunidencs, que de mitjana, gasten més de 2.000€ per un paquet turístic, 1.000€ per sobre de la mitjana.

Durant a la despesa durant l’estada, la compra menjar i beguda és la partida en la que s’inverteixen més diners a la Destinació Barcelona (46,5% del total de la despesa durant l’estada per persona i nit), seguida de les compres de roba, calçat, souvenirs i efectes personals (20,2%).

Finalment, la devolució de l’IVA a extracomunitaris ha continuat augmentant i, l’any 2019, Global Blue, Planet Tax Free, Travel Tax Free i Innova Tax Free han retornat 8,7 milions d’euro, el que suposa un increment del +19,8% respecte l’any anterior.

Per nacionalitats, de les transaccions de Global Blue realitzades per Turisme de Barcelona, els xinesos són els que han fet una despesa superior i han experimentat un creixement més elevat (11,5 milions d’euro i +53,1%).  No obstant, cal tenir en compte que al gener del 2019 va ser cancel·lat l’import mínim de compra per obtenir la devolució de l’IVA.

Enllaç relacionat:
Informe Anual de l’Activitat Turística a Barcelona 2019. Càpsula 2

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona regió 2024