El francès es manté com a principal mercat internacional en un mes de febrer a Barcelona ciutat

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta l’anàlisi dels principals indicadors mensuals de seguiment de l’activitat turística corresponent al febrer de 2025 a la Destinació Barcelona.

A continuació s’ofereixen les principals conclusions, per àrees geogràfiques, del més destacat d’aquesta actualització:

Barcelona ciutat

  • Hotels i pensions van sumar 665 establiments i més de 85.000 places operatives, per sobre de gener i del mateix mes de l’any anterior (+1,0% Var. 25/24, en places).
  • La demanda en hotels, pensions i habitatges d’ús turístic (HUTs) va créixer respecte al mes anterior tant en turistes com en pernoctacions, per efecte de l’estacionalitat turística. Si es compara interanualment, tot i que el nombre de turistes va créixer (+6,9% Var. 25/24), es va registrar una estada mitjana més curta (de 3,0 nits el 2024 a 2,7 el 2025), el que va fer que el nombre de pernoctacions disminuís (-4,0% Var. 25/24).
  • Per tipologia d’establiment, l’estada mitjana es va situar en 2,4 nits en els establiments hotelers i 3,4, en HUTs. Per la seva banda, l‘ocupació en places als establiments hotelers va ser del 60,7% (-1,1pp Var. 25/24) i en HUTs, del 60,4% (+1,2pp Var. 25/24).
  • A l’Aeroport de Barcelona, es van registrar 3,8 milions de moviments de passatgers el que va significar un creixement del +2,8% interanual. El rànquing dels països des dels quals van volar els passatgers a l’Aeroport de Barcelona el va encapçalar Espanya. El segon lloc de rànquing el va ocupar Itàlia, seguit del Regne Unit, França i Alemanya.
  • Al Port de Barcelona, hi va haver prop de 92.500 moviments de passatgers de creuers i gairebé de 58.000 moviments de passatgers de ferris. Tot i que això va significar una reducció intermensual, per l’estacionalitat creuerística, els moviments de passatgers en creuers va augmentar interanualment (+23,3% Var. 25/24), mentre que en ferris, es va mantenir força estable (-0,9% Var. 25/24).
  • Quant a la procedència dels turistes, als establiments hotelers, la proporció d’internacionals va ser del 78,2%, pràcticament la mateixa que el mes anterior. El rànquing de turistes en aquesta tipologia d’establiment el van encapçalar els residents a Espanya (21,8% de quota), seguits, com normalment al febrer, pels residents a França (8,1%). Estats Units (7,2%) i Regne Unit (7,0%) van completar la part alta del rànquing de mercats d’origen internacionals.
  • El turista tipus de Barcelona ciutat1 durant aquest mes va ser el d’una persona de 35 anys i que va viatjar en parella (37,7%). Les persones que van viatjar per motius d’oci van significar el 63,8% del total, seguides de les persones que van viatjar per motius professionals (28,0%) i personals (8,2%).
  • La despesa mitjana durant l’estada a la ciutat va créixer lleugerament respecte al mes anterior, situant-se en 97,9€ per persona i dia (+5,5% intermensual). No obstant, aquesta despesa va ser inferior a l’any anterior (-15,6% Var. 25/24), degut a una reducció del turisme professional (cal recordar que el MWC el 2024 va tenir lloc el mes de febrer, mentre que enguany, al març).
  • La despesa durant l’estada a la ciutat es va invertir, principalment, en menjar i beguda (48,5%). Després, el 20,2% de la despesa es va destinar a entreteniment oci i cultura i el 15,9%, a les compres de roba, calçat i altres.
  • Quant al mercat de treball, el mes de febrer, la nova contractació al nucli de l’activitat turística va decréixer tant intermensualment com interanualment (-10,9% Var. 25/24). Malgrat això, els contractes indefinits realitzats a la ciutat van tornar a superar els temporals (55,8% vs 44,2%) i l’atur registrat en l’activitat turística es va situar força per sota del mateix període de 2024 (-3,4% Var. 25/24).

Barcelona regió

  • L’oferta operativa d’allotjament turístic a la regió va augmentar intermensualment per efecte de l’estacionalitat turística. Tot i així, si es tenen en compte els establiments hotelers, els càmpings i els establiments de turisme rural, hi va haver menys places obertes (48.000) que el mateix mes de l’any anterior (-3,2% Var. 25/24).
  • La demanda turística també va créixer intermensualment, per l’estacionalitat, però si s’analitzen les dades interanualment, el nombre de turistes es va mantenir pràcticament estable (+0,3% Var. 25/24) i el de pernoctacions va decréixer (-8,2% Var. 25/24). Això va ser degut a una reducció en l’estada mitjana, que va passar de les 2,3 nits al febrer de 2024 a 2,1 nits al febrer de 2025.
  • Per tipologia d’allotjament, els càmpings van ser, novament, els que van experimentar una estada més llarga (2,9 nits), seguits pels establiments de turisme rural i dels hotelers (2,0 nits en ambdós casos). Pel que fa a l’ocupació, els càmpings van registrar un 46,5% en places (+3,2pp Var. 25/24) i els establiments de turisme rural, un 14,9% (-1,0pp Var. 25/24).
  • Un 47,3% dels turistes en establiments hotelers de Barcelona regió van ser internacionals, una proporció lleugerament inferior al mes anterior (-2,4pp).
  • El turista tipus de Barcelona regió durant aquest mesva ser el d’una persona de 47 anys, que va viatjar per oci (45,8%) i en parella (39,1%). La despesa mitjana durant l’estada, 51,7€ per persona i dia va decréixer respecte al mes anterior (-17,3%), però va créixer interanualment (+14,5% Var. 25/24). Si tenim en compte les dades de Barcelona ciutat, la despesa mitjana al conjunt de la Destinació va ser de 84,6€ (-9,3% Var. 25/24).
  • La despesa durant l’estada a Barcelona regió es va invertir, principalment, en menjar i beguda (60,7%) i en compres de roba, calçat i altres (15,2%).
  • La contractació laboral a l’activitat turística de Barcelona regió va créixer lleugerament respecte al mes de gener, però es va reduïr respecte a l’any passat (-9,2% Var. 25/24). Amb tot, els contractes indefinits van tornar a superar els contractes temporals (59,7% vs 40,3%) i l’atur registrat es va reduir un -3,4% interanual.

___________________________________________________________________________

Per a més informació del perfil i els hàbits dels turistes al febrer a la Destinació Barcelona, consulteu el següent enllaç.

 

Més informació:

Resum de l’activitat turística Febrer 2025

 

Informe interactiu de seguiment de l’activitat turística

Notícies relacionades

Es presenta l’informe de resultats de l’Enquesta de Turisme Congressual 2024

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’abril 2025

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona