L’estada mitjana a la Destinació Barcelona s’ha situat en 5,4 nits

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’agost 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’agost 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l’OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (62,3%) de 38,2 anys, que ha viatjat per motius d’oci (77,4%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (57,8%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (35,4% i 60,8%, respectivament), seguit dels que ho han fet en amics o solitari (28,4% i 24,4%) a Barcelona ciutat i amb fills menors d’edat o en solitari (31,4% i 14,1%) a Barcelona regió.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (55,4%), en detriment del vehicle privat (27,7%) i del tren (9,7%). A Barcelona ciutat el 72,9% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 58,7% ho han fet en vehicle particular.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (37,6%), destacant, a peu i en metro com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (29,7% i 25,1%, respectivament) i a peu (55,7%) de la regió.

Per altra banda, el 25,9% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (42,1%) que a Barcelona ciutat (14,1%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 5,4 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (62,0%), anar de compres (57,9%) i a la platja (52,7%). Cal destacar, que a Barcelona ciutat, el 49,0% dels turistes han realitzat alguna activitat nocturna durant la seva estada.

S’observa, una disminució del -1,7% de la despesa total durant l’estada per persona i nit a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 75,68€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de la cultura, les compres i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,66 sobre 10. L’aspecte millor puntuat aquest mes ha estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,65). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el transport públic (8,69), el caràcter i amabilitat de la gent (8,51) i la restauració (8,44) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat la seguretat personal (8,93), el caràcter i amabilitat de la gent (8,82), l’entorn natural (8,73) i l’allotjament (8,60).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Agost 2025

Notícies relacionades

S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona

L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de juliol 2025