79,35€, la despesa durant l’estada per persona i nit, un 17,8% més elevada que la del total de turistes
21/09/2023 - 12:30h
L’OTB presenta el primer informe monogràfic de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 sobre arts escèniques
El perfil del turista escènic destaca respecte al turista global que ha visitat la Destinació Barcelona en ser una persona més jove (35,5 anys de mitjana), de procedència internacional (76,4%), que visita la Destinació Barcelona per oci (74,1%), que s’allotja més en cases particulars (21,1%) i en què quan contracte l’allotjament ho fa principalment per internet amb TTOO, AAVV o altres (54,0%) que arriba en avió (70,1%), que viatja més amb amics (21,6%) i que està 6,4 nits de mitjana al municipi de pernoctació (1,5 nits més que els turistes totals).
Una vegada a la Destinació Barcelona, és un perfil de turista que destina una despesa més elevada en transport (358,6 €) i estada (79,35 €), però, en canvi, inferior en allotjament (57,51 €), que du a terme més activitats durant la seva estada, destacant que va més a la platja i de compres i que surt més de festa, que valoren més positivament el conjunt dels diferents aspectes de la Destinació i realitzen més excursions fora del municipi de pernoctació (24,8% vs 21,1% del 2022 global).
L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta l’informe monogràfic sobre arts escèniques que inclou les principals conclusions d’aquest perfil de turistes per les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona. Destacar la incorporació en aquests monogràfics de la possibilitat de poder fer una comparació del perfil estudiat amb el mateix perfil de l’any anterior i amb el global de turistes que han visitat la Destinació passant amb el ratolí per sobre de les opcions de resposta dels gràfics.
Perfil sociodemogràfic
- Perfil del turista: El 2022, el perfil tipus que ha visitat la Destinació Barcelona per assistir a concerts, festivals de música, teatre o cinema ha estat un home (63,2%) de 35,5 anys, amb estudis universitaris (71,8%) i que treballa com a assalariat (59,6%).
- Procedència: Tot i que el mercat internacional, ha liderat el rànquing d’origen d’aquesta tipologia de turista a la Destinació Barcelona (76,4%), a Barcelona regió podem observar una important quota de mercat de procedència nacional (43,3%).
Planificació del viatge
- Fonts d’informació: La majoria d’aquests turistes, igual que pel global de turistes que han pernoctat a la Destinació Barcelona aquest 2022, continuen guiant-se tant per la informació que troben en pàgines web (58,9%), essent Booking, Tripadvisor i Googlemaps les més usades. També té certa importància en aquest perfil de turistes la informació facilitada pels seus amics i familiars (35,1%).
- Destinacions alternatives: El 59,1% d’aquests turistes continuen sense contemplar cap destinació alternativa al municipi de pernoctació.
Contractació del transport
- Transport d’arribada: L'avió s’ha posicionat com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (70,1%), seguit del vehicle privat (16,2%) i del tren (7,9%). Cal destacar que a Barcelona regió, a diferència del que passa amb el total de turistes d’aquest territori, l’avió ha superat l’ús del vehicle particular com a mitjà més utilitzat per arribar al municipi de destinació (43,9%).
- Canal de contractació: La compra del transport d’arribada s’ha realitzat, un any més, majoritàriament a través de la web de la companyia (64,0%), essent Ryanair i Vueling les més emprades.
Contractació de l’allotjament
- Tipologia: Més de la meitat dels turistes s’han allotjat en un hotel (52,7%), seguit de les cases d'amics i familiars (21,1%) i dels habitatges d’ús turístics (HUTs) (10,0%).
- Anticipació de la reserva: Els turistes escènics que visiten la Destinació Barcelona realitzen majoritàriament la reserva del seu viatge entre la darrera setmana (27,6%) i el darrer mes (25,7%) abans de viatjar.
- Canal de contractació: La contractació de l’allotjament s’ha realitzat principalment a través d’OTAs (agències de viatge online) (54,0%), essent Booking la més usada. Cal destacar que a Barcelona regió els turistes que assisteixen a concerts, festivals de música, teatre o cinema contracten majoritàriament l’allotjament a través de la web de la companyia (37,5%).
Característiques del viatge
- Motiu de viatge: La major part dels turistes que han visitat la Destinació Barcelona ho han fet per oci (74,1%).
- Estada mitjana: A la Destinació Barcelona, l'estada mitjana s’ha situat en 6,4 dies, dades molt similars a les de l’any anterior. Cal destacar que l’estada mitjana dels turistes que assisteixen a concerts, festivals de música, teatre o cinema és d’1,5 nits més que la del total de turistes que visiten la Destinació Barcelona.
- Repetibilitat: El 2022 s’ha produït un augment important del número dels turistes escènics que visiten per primera vegada el municipi de pernoctació respecte l’any anterior (48,5% vs 39,2%).
- Acompanyants: El 39,9% dels viatgers de la Destinació Barcelona ho han fet amb parella, seguits del que han vingut en solitari (28,7%) o amb amics (21,6%). Tot i això, cal destacar que a Barcelona ciutat la majoria dels viatgers ho han fet en solitari (33,9%).
- Transport intern: El 63,3% dels turistes ha optat per desplaçar-se a peu per dintre del municipi, el 45,1%, en metro, el 25,8%, en autobús i el 24,6%, en taxi.
Activitats a la destinació
- Activitats realitzades: Anar a restaurants (95,3%), realitzar passejades tranquil·les per relaxar-se (92,1%) i visites culturals (81,4%) són les activitats més realitzades pels turistes escènics, a part d’anar a concerts, festivals de música, teatre o cinema, durant la seva estada a la Destinació Barcelona.
- Excursions realitzades: El 24,8% d’aquests turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (46,8%) que a Barcelona ciutat (12,0%).
Despesa per persona
- Despesa mitjana: La despesa del turista escènic durant la seva estada a la Destinació Barcelona s’ha distribuït en 358,60 € en transport d’anada i tornada per turista, 57,51 € en allotjament per persona i dia i 79,35 € en altres despeses per persona i nit. Cal destacar un valor de la despesa d’estada per persona i nit del perfil escènic superior al de la mitjana total dels turistes que han pernoctat a la Destinació Barcelona durant l’any 2022 (79,35 € vs 67,34 €).
- Desglossament de la Despesa: El turista segueix destinant, un any més, gairebé la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en entreteniment, en compres i en transport intern.
Valoració
- Valoració del municipi: El turista que visita la Destinació Barcelona se sent principalment atret pel clima (8,66), pel caràcter i l’amabilitat de la gent (8,63) i per la restauració (8,59), i valora molt positivament el conjunt d’aquest municipi de destinació (8,74). Cal destacar que a Barcelona ciutat aquest perfil de viatgers valoren molt positivament l’arquitectura (9,19), la cultura (8,87) i l’entreteniment (8,71) de la ciutat.
_______________________________________________________________________________________________
L'enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 s’ha dut a terme a 799 visitants de 18 anys i més que han pernoctat a la Destinació Barcelona en els mesos de gener a desembre de 2022 en qualsevol tipus d’allotjament que no siguin una segona residència o un creuer i que han assistit a algun concert o festival de música, teatre o cine durant la seva estada a la Destinació, amb l’objectiu de conèixer millor el perfil i hàbits d’aquests viatgers durant la seva estada a la Destinació Barcelona.
Per a més informació: Informe de resultats. Monogràfic de Perfil i hàbits dels turistes motivat per les Arts escèniques de la Destinació Barcelona 2022
Comparteix: