Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona
05/08/2020 - 10:00h
L’OTB publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019
- L'Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona amplia la informació avançada per l’OTB el mes de març a la segona càpsula de l’Informe Anual de l’Activitat Turística 2019.
- L’informe és fruit dels resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona, que es realitza de manera unificada a Barcelona ciutat i regió, des del 2017.
- L’informe analitza tot el customer journey del turista a la Destinació Barcelona.
Es publica l'informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona realitzada per l’Observatori del Turisme a Barcelona a 21.832 visitants que van pernoctar a la Destinació Barcelona entre el 2018 i el 2019.
L'objectiu de l’enquesta és conèixer el comportament dels visitants que pernocten a la Destinació Barcelona i contempla les tres fases del customer journey: abans d'iniciar el viatge -com ara la contractació del viatge-, l'estada a la destinació -inclou la despesa-, i la visió després d'haver-hi estat –valoració-.
En aquesta edició de l’informe, s’ha posat de manifest que el turista que viatja a la Destinació Barcelona té de mitjana 39 anys, estudis universitaris (66,3%) i viatja majoritàriament en parella (29,3%), en solitari (25,5%) o en família (20,4%).
Més de la meitat dels turistes s'allotgen en hotels (55,4%), seguits dels que ho fan en apartaments turístics (14,4%) i a casa d'amics i familiars (11,9%). L’estada mitjana se situa en 5,1 nits.
El motiu principal de viatge és majoritàriament l’oci (67,8%), seguit del professional (21,5%).
Els que més s'allotgen en hotels són els que viatgen per motius professionals i els britànics, mentre que els que pernocten en els Habitatges d'Ús Turístic (HUT) ho fan sobretot per oci, predominant els nord-americans i francesos.
Quant a la valoració que fan els turistes dels municipis de la Destinació on s’allotgen, destacar que aquesta se situa en un 8,6 de mitjana.
El 74,9% dels visitants no ha contemplat cap destinació alternativa al municipi que ha visitat i 2 de cada 3 utilitzen internet com a principal font d’informació per la planificació del viatge (66,3%). Pel que fa la contractació tant del transport com l’allotjament, la majoria la realitza per internet directament amb la companyia (71,3% i 55,3%, respectivament).
Si s’analitza la despesa durant l'estada a la Destinació Barcelona, cal destacar que es manté en la línia de la despesa constatada en l’anterior informe, amb una mitjana de 297,2 € per persona i de 69,9 € per persona i dia. Els visitants professionals, els nord-americans i de la resta del món tenen una despesa mitjana durant l'estada superior a la resta. Menjar i beguda és la partida en la qual la despesa és més elevada, per sobre de les compres i l'entreteniment.
L'informe també recull el flux de persones que visiten o volen visitar altres indrets de la Destinació Barcelona. En aquest sentit, cal especificar que el 20,7% dels enquestats han fet una excursió fora del municipi de pernoctació, una tendència que creix lleugerament.
Finalment, pel que fa a les vegades que els turistes han estat a la Destinació Barcelona, cal fer especial menció al fet que un 50,9% dels enquestats ja havien estat allotjats al municipi anteriorment. Els turistes internacionals amb una taxa de repetibilitat més elevada són els holandesos (57,6%), els belgues (53,6%) i els francesos (53,1%).
Enllaç relacionat: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2018-2019
Comparteix: