Informe del mercat congressual a la Destinació Barcelona 2019

24/07/2020 - 11:00h

L’Observatori del Turisme a Barcelona publica els resultats de la segona edició de l’Informe del Mercat Congressual a la Destinació Barcelona

  • L’Observatori del Turisme a Barcelona ha publicat el resum executiu dels resultats del segon Informe del Mercat Congressual a la Destinació Barcelona.
  • L’informe fa una aproximació del perfil del turista congressual i de l’impacte econòmic d’aquest tipus d’esdeveniments

Aquest informe, que coincideix amb la 25a edició de l’Informe del mercat congressual a Barcelona ciutat, ha posat de manifest, un any més, l’impacte que aquest tipus de turisme té a nivell econòmic en el conjunt de la província de Barcelona.

El 2019, 1 de cada 3 congressos celebrats a la Destinació Barcelona van ser de caire mèdic-sanitari (32,8%) i, de mitjana, van tenir una durada de 3,19 dies.

El turista congressual es va allotjar majoritàriament en hotels (un 82,2%) i va arribar en avió (un 79,1%). Més de la meitat dels congressistes es va situar a la franja d'edat d'entre 31 i 45 anys (58,2%) i 2 de cada 3 eren homes.

De mitjana, els congressistes van allargar la seva estada a la Destinació Barcelona 1,23 dies en relació a la durada del congrés al qual assistien i un 57,8% van venir acompanyats per una mitjana d'1,43 persones. Aquestes dues dades, juntament amb les dades de despesa que es detallen en el següent quadre, són vitals per calcular l’impacte econòmic d’aquest mercat.

Despesa del turista congressual

Font: Observatori del Turisme a Barcelona

Un altre aspecte important és el llegat que els congressos van deixar a Destinació Barcelona. Segons els presidents dels congressos, en un 49,0% dels casos, les organitzacions van dur a terme accions per facilitar un llegat concret a la ciutat on tenia lloc l’esdeveniment. D’aquests, el llegat es va traduir en: avenços científics, tecnològics o d’altre tipus (48,9%), accions amb escoles, universitats, etc. (40,4%) i beneficis per la comunitat (40,4%).

Finalment, l’estudi també recull les valoracions que fan tant els congressistes com els presidents sobre diversos aspectes vinculats amb l’activitat congressual (allotjaments, transports, serveis d'OPC i BCB, seus dels congressos, ciutats on es desenvolupa l'activitat congressual, etc.). D’aquestes, cal fer especial menció a les valoracions relacionades amb l’atenció del personal dels serveis implicats al llarg del seu viatge, ja que són els que reben les puntuacions més elevades.

Enllaç relacionat:                          

Mercat congressual Destinació Barcelona 2019. Resum executiu

Comparteix:

Notícies relacionades