La Destinació Barcelona aconsegueix un índex de reputació online d'un 8,56 sobre 10

18/01/2024 - 11:00h

Aquest índex recull la valoració online agregada dels allotjaments, restaurants i atractius turístics de la destinació

Vivential Value i l'OTB presenten l'informe de resultats del monitor de reputació turística online (iRON®) de la Destinació Barcelona 2023 amb l'objectiu de quantificar la valoració agregada dels allotjaments, restaurants i atractius turístics de la Destinació Barcelona, a partir de les puntuacions publicades pels usuaris dins d’una selecció de les principals plataformes online de turisme.

L'estudi, que recull les dades d'una mostra de gairebé 9 milions d'opinions de més de 38.000 recursos de les tres àrees geogràfiques d'anàlisi habituals de l'OTB (Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona), compara els resultats obtinguts el 2018 (últim any d'anàlisi de les tres àrees) amb el 2023. Per primera vegada, a més, s'han comparat els resultats obtinguts de les empreses i serveis adherits al compromís Biosphere i els de la resta.

Aquests han estat els principals resultats obtinguts en aquesta edició:

  • El volum d'opinions online ha crescut un 69%, motivat principalment, per l'augment d'opinions en atractius turístics, que han augmentat un +196% a Barcelona ciutat i un +116% a Barcelona regió. Gairebé 8 de cada 10 opinions online analizades es troben a Barcelona ciutat.
  • L’experiència turística a la Destinació Barcelona obté un iRON® de 8,56 sobre 10.
  • Per àrea geogràfica, Barcelona ciutat obté una valoració global d'un 8,64 i Barcelona regió, d'un 8,27. En ambdós casos, els resultats obtinguts han millorat respecte a l'edició de 2018.
  • Per temàtica, els allotjaments i els restaurants obtenen una puntuació molt similar (8,17 i 8,18, respectivament), mentre que els atractius destaquen per una valoració propera al 9. Barcelona ciutat també assoleix un iRON® més elevat en tots els globals sectorials analitzats: allotjaments, restaurants i atractius.
  • Dels atractius, els recursos de cultura són els que obtenen un iRON® més elevat, amb valoracions superiors al 9, tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió.
  • Dels 400 punts d'interès turístic (PITs), 19 dels 20 amb més volum d'opinions se situen a la ciutat de Barcelona.
  • Si es comparen els resultats obtinguts a les empreses i serveis adherits al compromís Biosphere amb els de la resta, s'observa com els primers obtenen un iRON® més elevat que els segons (8,77 vs 8,50). No obstant, si es fa l'anàlisi per tipologia de recurs, els allotjaments Biosphere tenen valoracions superiors a la resta (8,42 vs 8,14), els restaurants, inferiors (7,82 vs 8,19) i els atractius, similars (8,95 vs 8,98).

 

Més informació. Informe de resultats del monitor de reputació turística online (iRON®) - Destinació Barcelona

Comparteix:

Notícies relacionades