La satisfacció ciutadana és una temàtica clau dins de la monitorització de la sostenibilitat turística
El 7 de desembre de 2022, la xarxa d’observatoris de turisme sostenible de l’OMT (INSTO), va organitzar el primer seminari web INSTO Insights, on es va parlar de les experiències i els coneixements dels membres i experts d’INSTO en relació a la satisfacció ciutadana del turisme a les destinacions. Així, l’Observatori del Turisme a Barcelona va exposar la metodologia, els resultats i la utilitat de les dues enquestes de percepció ciutadana sobre el turisme a la Destinació Barcelona: l’enquesta de percepció ciutadana sobre el turisme a Barcelona ciutat, duta a terme per l’Ajuntament de Barcelona des de 2007 i la de percepció del resident sobre el turisme a Barcelona regió per part de la Diputació de Barcelona des de 2017.
Aquesta presentació s’alinea amb a la missió de l’OTB de posicionar la Destinació com a referent internacional en l’àmbit de l’observació de la sostenibilitat turística i destaca la importància del seguiment de la satisfacció ciutadana en el marc d’aquesta, els resultats de la qual es mostren tant als diversos informes anuals de l’activitat turística com al Sistema d’Indicadors de Sostenibilitat Turística (SITS-OTB).
Així mateix, la lectura dels resultats de les enquestes de percepció del turisme, faciliten la presa de decisions als gestors i promotors del turisme a la Destinació a l’hora de dissenyar accions per minimitzar les externalitats negatives de l’activitat i optimitzar-ne les positives.
Quant als resultats exposats a la presentació de l’OTB, referents a l’exercici 2021, cal destacar que:
Més informació:
L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona d’abril 2025
S’actualitzen les dades de seguiment mensual de l’activitat turística a la Destinació Barcelona
L’OTB presenta l’actualització mensual de les perspectives d’activitat turística