La contractació indefinida a l'activitat turística torna a superar la temporal en el conjunt de la Destinació Barcelona

05/01/2023 - 11:00h

S’actualitzen les dades seguiment de l’activitat turística - Edició Novembre 2022

El novembre de 2022, lactivitat turística a la Destinació Barcelona va decréixer per l'estacionalitat inherent al turisme i, malgrat que alguns indicadors encara van ser inferiors als del mateix mes de 2019, altres es van recuperar i fins i tot superar els mateixos nivells que abans de la pandèmia.

 

A continuació, els indicadors clau del mes de novembre:

  • L’oferta de places en allotjament turístic la Destinació Barcelona es va mantenir similar a les xifres de 2019. Tot i el tancament d’alguns establiments respecte al mes anterior degut a l'estacionalitat inherent al turisme, en el conjunt de la Destinació, es van comptabilitzar més de 157.000 places, el que significa només un -0,5% per darrere del mateix període de 2019.
  • El número de turistes es va reduir degut a l'estacionalitat pròpia de l'activitat turística en relació al mes anterior en el conjunt de la Destinació, però un augment de l'estada mitjana respecte al mateix període de 2019, va provocar que el número de pernoctacions se situés només un -1,2% per sota de novembre de 2019.
  • Tot i que la pèrdua de turistes i pernoctacions intermensual va ser més elevada a Barcelona regió que a Barcelona ciutat, el número de pernoctacions de la regió va ser superior al mateix període de 2019 (+0,5%), mentre que a Barcelona ciutat, va ser inferior al període prepandèmic (-5,5%). 
  • Per tipologia d'establiment, els establiments hotelers de Barcelona ciutat van experimentar un decreixement de les pernoctacions del -2,8% respecte a 2019, mentre que els habitatges d'us turístic, del -10,0%. Per la seva banda, els establiments hotelers de Barcelona regió es van situar per sobre de nivells prepandèmics en número de pernoctacions (+4,4%), fet que es contraposa amb el comportament de la demanda en càmpings (-14,6% Var. 22/19) i en turisme rural (-22,2%). 
  • A l’Aeroport de Barcelona, l'estacionalitat turística va fer que els passatgers es reduïssin un -22,7% intermensual. Tot i això, es van registrar més de 3,2 milions de passatgers, el que significa que la recuperació es va mantenir al voltant del 90% del trànsit respecte al mateix període 2019.
  • Al Port de Barcelona, els passatgers de ferris van tornar a disminuir respecte al mes anterior, també pels efectes de l'estacionalitat, però es van mantenir per sobre del mateix període de 2019 (+8,2%). Quant als passatgers de creuers, la disminució de l'oferta en aquest tipus de transport el mes de novembre va provocar no només que els passatgers fossin menys de la meitat respecte al mes anterior, sinó que se situéssin un -30,2% per sota dels nivells prepandèmics, el que marca un retrocès en la recuperació d'aquesta tipologia de passatgers.
  • La proporció d'estrangers en els equipaments culturals de l'ICUB es va mantenir pràcticament estable en gairebé 6 de cada 10 respecte al total de visitants, lleugerament per sota que el mes anterior.
  • El turisme estranger també va perdre pes en els establiments hotelers, tot i que va continuar essent el més nombrós tant a la Destinació Barcelona (67,8%), com a Barcelona ciutat (75,5%). En aquesta darrera, els estatunidencs (9,5%) van ser els internacionals que van registrar més arribades, seguits dels francesos (8,1%) i els britànics (6,8%).
  • A l’Aeroport de Barcelona, l’arribada de passatgers provinents en vols nacionals (29,1%) es va mantenir en primer lloc. El segon lloc del rànquing, i a una distància considerable, el van seguir ocupant els passatgers provinents d’Itàlia (9,6%) seguits dels del Regne Unit (8,2%) i Alemanya (7,8%). 
  • La despesa mitjana durant l'estada de la Destinació va ser de 76,6€, 11,4€ per sobre del mes anterior, però un -2,9% per sota del mateix període de 2019. Per àrea territorial, a Barcelona regió es va registrar un lleuger descens intermensual de la despesa (-3,1%), mentre que la despesa a Barcelona ciutat, va créixer tant intermensualment (+22,5%), com respecte a al mateix període de 2019 (+7,5%). La partida en la que més diners es van destinar va ser la de menjar i beguda, seguida per les compres de roba, calçat, souvenirs i efectes personals, que va passar de la tercera a la segona posició respecte al mes anterior.
  • Pel que fa al mercat de treball, l’atur registrat a l’activitat turística es va mantenir per sota dels nivells prepandèmics (-23,3%) i, dels nous contractes, els indefinits (51,2%) van tornar a superar els temporals en el conjunt de la Destinació Barcelona.

_________________________________________

Amb l’anàlisi de les diferents àrees temàtiques, que ofereixen una visió transversal i conjuntural del sector turístic, l’Observatori del Turisme a Barcelona actualitza les dades de seguiment de l’activitat i complementa així l’informe mensual del perfil del turista a la Destinació Barcelona. Totes les dades es poden consultar per les tres àrees geogràfiques de treball habituals: Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona.

 

Consulta l'informe interactiu:

Comparteix:

Notícies relacionades