119,03€, la despesa durant l’estada més elevada dels últims 5 anys

15/04/2025 - 12:00h

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de març 2025

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de març 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (70,4%) de 40,5 anys, que ha viatjat tant per motius professionals (46,5%) com per oci (45,2%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (50,1%). Mentre a Barcelona ciutat el motiu principal de visita ha estat el professional (49,0%) a Barcelona regió ho ha estat l’oci en el 46,7% dels casos.

Pel que fa al grup de viatge, mentre a Barcelona ciutat destaquen els turistes que han vingut en solitari (36,7%) a Barcelona regió, els que ho han fet en parella (39,6%) han estat els més habituals.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (70,8%), en detriment del vehicle privat (16,5%) i del tren (11,5%). A Barcelona ciutat el 82,9% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 46,7% ho han fet en vehicle particular.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (29,8%), destacant, el metro, a peu i en taxi com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (26,8%, 21,9% i 21,7%, respectivament) i a peu (60,5%) de la regió.

Per altra banda, el 13,3% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (29,0%) que a Barcelona ciutat (6,3%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,0 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (53,1%), treball i negocis (49,4%) i anar de compres (46,9%).

S’observa, un augment del +40,6% de la despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 119,03€, provocat per l’augment dels turistes professionals i les seves elevades despeses a Barcelona ciutat d’aquest mes. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, la cultura i el transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,53 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,39) i la restauració (8,35). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el transport públic (8,45) i la restauració  (8,37) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat la seguretat personal (8,82), el caràcter i amabilitat de la gent (8,74), l’allotjament (8,50) i l’entorn natural (8,42).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Març 2025

Comparteix:

Notícies relacionades