Creix el turisme internacional a la Destinació Barcelona el febrer de 2022

06/04/2022 - 10:30h

S’actualitzen les dades de seguiment de l’activitat turística

El febrer de 2022, l’activitat turística a la Destinació Barcelona va augmentar de manera destacada respecte al mes anterior, després de dos mesos de baixades marcats per l’impacte de la variant Òmicron i l’estacionalitat inherent del turisme. Esdeveniments com el Mobile World Congress, van contribuir a que tant l’oferta d’allotjament, com la demanda turística augmentessin.

Durant el mes de febrer, doncs, l’oferta de places en establiments hotelers a la Destinació Barcelona va tornar a créixer de manera accentuada (+7,9%), sumant gairebé 6.000 llits nous i la capacitat global es va situar només en un -5,7% per darrere del mateix període de 2019.

La demanda de febrer va repuntar respecte a gener, de manera que les pernoctacions van augmentar vora el +40% intermensual i es van situar només en un -25% per sota de 2019. Aquesta recuperació es va experimentar bàsicament gràcies a l’increment de la demanda en establiments hotelers, que van registrar un +43,9% de pernoctacions respecte al mes anterior, a Barcelona regió i del +40,2%, a Barcelona ciutat. En canvi, els habitatges d’ús turístic de Barcelona ciutat es van estancar i van registrar menys pernoctacions que el mes anterior (-0,65%). Per altra banda, destacar també els creixements percentuals en turisme rural (+42,1%) i en càmpings (+62,5%) a Barcelona regió que van igualar, i fins i tot superar, els valors de 2019 (-0,77% i +18,7%, respectivament).

A l’Aeroport de Barcelona, el febrer es van comptabilitzar gairebé 2 milions de passatgers mensuals el que significà un increment de gairebé 300.000 passatgers respecte al gener i un -39,3% respecte al febrer de 2019. Aquesta darrera diferència és força inferior a la variació registrada durant el mes de gener (Var. gen-22/gen-19: -48,0%), el que denota que la recuperació de passatgers a l’aeroport es va accelerar durant el darrer mes, gràcies a l’increment de l’oferta de seients.

En canvi, pel que fa al Port de Barcelona, els passatgers de creuers es van situar un -75% per sota de 2019 i es van reduir durant el darrer mes (-27,0%), coincidint amb la reducció de l’oferta de creuers durant aquesta temporada. Quant als passatgers de ferris, es van mantenir pràcticament estables, i es van situar només un -8,6% per sota del mateix període de 2019.

Als equipaments culturals de Barcelona ciutat, el mes de febrer es va rebre quasi un +40% més de visitants que durant el mes anterior. Així, els nivells de visitants mensuals actuals han arribat gairebé al 80% dels nivells de just abans que esclatés la crisi per la Covid-19.

El turisme nacional va continuar essent el més nombrós als establiments hotelers de la Destinació (38,4%). No obstant, el turisme internacional (61,8%) va guanyar quota de mercat (+5,2pp), un fet motivat per l’alta prevalença del turista estranger a Barcelona ciutat (70,5%), on també va augmentar la seva quota (+6,0pp). Per país de residència, els francesos van continuar essent els més nombrosos a Barcelona ciutat, amb un 12,9% de quota, seguits dels italians i els britànics, amb un 5,8% i un 5,4% de quota, respectivament. A continuació, els estatunidencs i els alemanys es van situar al voltant del 4,5%.  

A l’Aeroport de Barcelona, l'arribada de passatgers provinents en vols nacionals (33,1%) també va perdre pes respecte als internacionals (66,9%). El segon lloc del rànquing, i a una distància considerable, la van ocupar els passatgers provinents d’Itàlia, seguits dels de França, el Regne Unit i Alemanya.

Quant a l’impacte econòmic, les compres amb targeta bancària als comerços de Barcelona ciutat van mostrar com, el mes de febrer, la despesa en l’activitat turística es situar per sobre del +130% respecte al mateix període de l’any passat, mentre que en cultura i lleure, l’increment de la despesa va ser superior al +80%. L'ús de targetes internacionals va mantenir una tendència a l’alça, de manera que, si finals de gener 1 de cada 10 operacions amb targeta a la ciutat eren internacionals, a finals de febrer, ho eren 2 de cada 10. Per altra banda, la despesa durant l'estada per persona i dia al conjunt de la Destinació es va situar en 64,7€ (+8,5% intermensual).

Finalment, el mercat de treball de l’activitat turística va seguir millorant durant el mes de febrer pel que fa a l’atur registrat que, per sisè mes consecutiu, es va situar per sota dels nivells prepandèmics (-17,3%, respecte 2019). Pel que fa als contractes realitzats, aquests van tornar a augmentar després de dos mesos de reduccions, principalment gràcies al creixement dels contractes indefinits (+64,8% intermensual).

_________________________________________

Amb l’anàlisi de les diferents àrees temàtiques, que ofereixen una visió transversal i conjuntural del sector turístic, l’Observatori del Turisme a Barcelona actualitza les dades de seguiment de l’activitat i complementa així l’informe mensual del perfil del turista a la Destinació Barcelona. Totes les dades es poden consultar per les tres àrees geogràfiques de treball habituals: Barcelona ciutat, Barcelona regió i Destinació Barcelona.

 

Consulta l'informe interactiu:

Comparteix:

Notícies relacionades