Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona 2020

19/05/2021 - 12:00h

L’Observatori del Turisme de Barcelona publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona el 2020

  • L’informe és fruit dels resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona, que es realitza de manera unificada a Barcelona ciutat i regió, des del 2017.
  • Les restriccions i les mesures imposades internacionalment per contenir la Covid-19 han modificat el perfil del turista a la Destinació durant el 2020.
  • El perfil típic del turista ha estat el d’una persona de 39,0 anys, espanyola, amb estudis universitaris, que viatja sola, per motius d’oci i vacances, que arriba a la Destinació en avió o vehicle privat i que visita de mitjana el municipi de destinació 16,2 vegades.
  • El canal de contractació directa ha estat el canal més utilitzat a l’hora de reservar tant el transport com l’allotjament.
  • La despesa durant l’estada ha estat 198,5 € per persona i 52,7 € per persona i dia, sent el menjar i la beguda la partida on més recursos s’han destinat.

Es publica l'informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona realitzada per l’Observatori del Turisme de Barcelona. La present edició, duta a terme a 4.980 visitants que van pernoctar a la Destinació Barcelona el 2020, ha posat de manifest la situació de pandèmia viscuda en àmbit internacional.

El turista tipus el 2020 a la Destinació ha estat el d’una persona amb una mitjana d’edat de 39,0 anys, resident a l’Estat Espanyol (69,7%), amb estudis universitaris (56,2%), que treballa com a assalariada (61,2%) i que ha viatjat sola (33,6%), en parella (27,1%) o en família (21,2%). El motiu principal de la seva visita ha estat per oci i vacances (55,7%), i ha arribat a la Destinació majoritàriament en avió (38,9%) i vehicle privat (37,4%), essent 16,2 vegades el nombre de vegades que ha visitat de mitjana el municipi de destinació.

Les restriccions de mobilitat imposades internacionalment durant aquest 2020 com a conseqüència de la Covid-19 han provocat que els turistes s’hagin replantejat tant la planificació del viatge com la seva organització durant l’estada. Aquetes restriccions han provocat que el 14,9% dels turistes que ens han visitat a partir del mes de juliol hagin modificat la destinació del viatge, el 14,3%, l’ús del transport intern, el 12,8%, el tipus d’allotjament i el 12,5%, el mitjà de transport d’arribada. D’altra banda un 36,3% ha reduït l’ús d’establiments de restauració, un 33,7%, les activitats d’oci, un 27,5%, les visites culturals i un 11,9%, la duració de la seva estada a la Destinació. El 87,9% turistes que ens han visitat a partir del mes de juliol han declarat haver disposat de suficient informació sobre les mesures sanitàries de la Destinació per la Covid-19.

A l’hora de planificar el viatge, la majoria s’ha guiat tant per la informació de pàgines web com per la informació facilitada pels seus amics i familiars. Per altra banda, tot i que la compra del transport d’arribada i l'allotjament s’ha realitzat majoritàriament a través de la web de la companyia, l’allotjament  també s’ha contractat a través d’OTAs (agències de viatge online), essent Booking i Airbnb  les més emprades.

Quant a la preferència en la tipologia d’allotjament, tot i que el 52,2% dels turistes s’allotgen en hotels, dada molt similar a la d’anys anteriors, la Covid-19 ha influït a què una bona part dels turistes que ens han visitat s’hagin decantat per altres tipologies d’allotjament. Així, les cases d'amics i familiars (18,5%) i els càmpings (9,9%), han experimentat una important crescuda respecte als anys anteriors. L’estada mitjana durant l’any 2020  s’ha situat en 4,7 nits.

La despesa de l’estada també ha experimentat diferències destacades respecte als anys anteriors, amb caigudes que han superat el -50%, fins a situar-se en  198,5 € per persona i 52,7 € per persona i dia. Tot i aquesta variació, el turista segueix destinant més de la meitat de la despesa en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en compres, entreteniment i transport intern. Els turistes nord-americans, britànics i de la resta del món han estat els que han destinat una despesa mitjana durant l'estada superior a la resta.

Finalment, l'informe també recull el flux de persones que visiten o volen visitar altres indrets de la Destinació Barcelona. En aquest sentit, cal especificar que el 18,2% dels enquestats han fet una excursió fora del municipi de pernoctació, en especial els turistes domèstics allotjats en turisme rural, cases d’amics i familiars o càmpings.

 

Més informació: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona 2020

Comparteix:

Notícies relacionades