La majoria de turistes de la Destinació Barcelona ho han fet per motius professionals

10/12/2024 - 12:00h

L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de novembre 2024

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de novembre 2024 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (68,7%) de 41,1 anys, que ha viatjat tant per motius professionals (44,3%) com per oci (43,5%) i que ja havia visitat el municipi anteriorment (56,3%).

Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (29,9% i 46,6% respectivament). Cal destacar que a Barcelona ciutat el 29,5% dels turistes han vingut en solitari i el 26,5% amb companys de feina.

L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (56,3%), en detriment del vehicle privat (28,4%) i del tren (12,0%). A Barcelona ciutat el 77,2% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 60,1% ho han fet en vehicle particular.

Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (37,3%), destacant, a peu i el metro com el principals mitjans de transport intern de la ciutat (26,3% i 24,8%, respectivament) i a peu (60,4%) de la regió.

Per altra banda, el 15,8% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (30,3%) que a Barcelona ciutat (4,5%).

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 3,5 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (47,4%) i tasques laborals (46,5%) i anar de compres (42,1%).

S’observa, un augment del +6,5% de la despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 82,81€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, el transport intern i la cultura.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,61 sobre 10. L’aspecte millor puntuat aquest mes ha estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,74). Cal destacar que mentre a Barcelona ciutat el caràcter i amabilitat (8,58), el transport públic (8,57), els comerços (8,45) i la restauració (8,40) han estat els ítems més ben valorats pels turistes, a Barcelona regió ho han estat el caràcter amabilitat de la gent (8,94), l’entorn natural (8,83), la seguretat personal (8,73) i l’allotjament (8,54).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona Novembre 2024

Comparteix:

Notícies relacionades