4 de cada 10 turistes espanyols escullen el tren com a transport d’arribada a Barcelona ciutat
16/12/2020 - 13:45h
Anàlisi del mercat espanyol a la ciutat de Barcelona
- El perfil típic del turista espanyol és el d’una persona de 41,5 anys, amb estudis universitaris, que viatja sola per motius d’oci i arriba en tren.
- Les plataformes online s’erigeixen com les més utilitzades a l’hora de contractar el transport i l’allotjament.
- El turista espanyol se sent atret per l’arquitectura, la cultura i l’entreteniment
- El menjar i la beguda és la partida on més recursos destina la despesa durant la seva estada.
Espanya amb una població de 47.076.781 habitants i un PIB de 29.613,7€ per càpita el 2019, per sota dels 34.843,3€ per càpita de la Unió Europea, és en àmbit turístic, una de les primeres destinacions receptores de turisme internacional i també representa un dels 6 primers mercats emissors de turisme a nivell europeu. En aquest sentit, el turista nacional tendeix a escollir destinacions nacionals: un 62,6% només realitza viatges domèstics, un 29,2% viatja tant a destins nacionals com internacionals, i només un 8,2% viatja a exclusivament a l’estranger.
A Barcelona ciutat, els turistes espanyols tenen una quota de mercat del 16,9%, la xifra més baixa dels últims anys degut al creixement exponencial que han experimentat els mercats internacionals. Principalment, el turisme domèstic prové de la Comunitat de Madrid (21,4%), País Valencià (15,9%), del la pròpia Catalunya (14,4%) i Andalusia (11,9%).
El turista tipus, pel que fa a la ciutat de Barcelona, és el d’una persona de 41,5 anys, amb estudis universitaris (56,1%), que treballa com a assalariada (58,5%), viatja sola (42,3%) o en parella (29,6%), per motius d’oci (46,6%) i que ha arribat a Barcelona majoritàriament en tren (42,7%) o en avió (31,4%). Concretament el 2019 van arribar a l'aeroport de Barcelona més de 14 milions passatgers provinents de vols nacionals, principalment des de Madrid, Palma de Mallorca, Eivissa i Sevilla.
A l’hora de planificar el viatge, són turistes que es guien tant per la informació que troben en pàgines web com per la informació facilitada pels seus amics i familiars. Per altra banda, tot i que la compra del transport d’arribada es realitza majoritàriament a través de la web de la companyia, la contractació de l’allotjament es fa majoritàriament a través d’OTAs (agències de viatge online), essent Booking i Airbnb les més emprades. De fet, Espanya és un dels països on l’ús de les noves tecnologies ha crescut ininterrompudament durant els darrers anys: l’ús de les xarxes socials és superior al de la mitjana mundial -més del 62% de la població les utilitza- i existeix, de mitjana, més d’un mòbil per persona.
Quant a la preferència en la tipologia d’allotjament escollit, el 41,0% dels turistes nacionals s’allotgen en hotels, seguits dels que ho fan a casa d'amics i familiars (34,7%). La seva estada mitjana se situa en 3,8 nits, lleugerament per sobre de la mitjana registrada per part del turisme domèstic a tot el territori espanyol el 2019, de 3,7 nits.
El turista espanyol se sent atret per l’arquitectura, la cultura i l’entreteniment a l’hora de viatjar i acostuma a apropar-se a les àrees turístiques més conegudes d’una destinació. De fet, a Barcelona ciutat, malgrat que el turista ja la coneix (25,5 visites de mitjana per persona), Les Rambles (60,4%) i Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia (58,3%) continuen essent els llocs que més interès generen.
Per últim, el mercat nacional destina més de la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i la resta es distribueix, en aquest ordre, en compres i entreteniment i en transport intern. D’aquesta manera, la despesa per persona i nit és de 64,5€, xifra que se situa per sota de la mitjana de la ciutat (82,3€). En conclusió, tot i que pel conjunt de Espanya va representar 32 milions d’euros de despesa directa, el mercat domèstic no és un dels que efectuï una major despesa durant l’estada.
Per a més informació, consulta l'informe de resultats del mercat nacional a Barcelona ciutat.
Comparteix: