1 de cada 3 turistes visita la Destinació Barcelona a peu
11/03/2025 - 12:00h
L’OTB presenta l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de febrer 2025
L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha publicat l’informe mensual del Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona de febrer 2025 que inclou les dades sobre l’activitat turística mensual de les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.
En aquest informe, podem observar com el perfil del turista tipus que ha visitat la Destinació Barcelona ha estat el d’un home (66,1%) de 38,9 anys, que ha viatjat per oci (58,1%) i que visita per primera vegada el municipi de pernoctació (53,0%). Mentre a Barcelona ciutat el motiu principal de visita ha estat l’oci (63,8%) a Barcelona regió ho ha estat el professional en el 45,8% dels casos.
Pel que fa al grup de viatge, podem destacar que tant a Barcelona ciutat com a Barcelona regió els turistes que han vingut en parella han estat els més habituals (37,7% i 39,1%, respectivament) seguit dels que ho han fet en solitari (31,1% i 31,3%, respectivament).
L’avió s’ha posicionat, un mes més, com el transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona (68,3%), en detriment del vehicle privat (17,9%) i del tren (11,7%). A Barcelona ciutat el 80,5% dels turistes han arribat a la ciutat per aire, mentre que a Barcelona regió, el 48,6% ho han fet en vehicle particular.
Un mes més, a l’hora de desplaçar-se per dintre del municipi, la majoria dels turistes de la Destinació Barcelona han optat per fer-ho caminant (33,0%), destacant, el metro i a peu com els principals mitjans de transport intern de la ciutat (31,1% i 27,1%, respectivament) i a peu (55,7%) de la regió.
Per altra banda, el 10,3% dels turistes de la Destinació ha realitzat alguna excursió fora del municipi de pernoctació. Aquesta proporció continua però, sent més elevada a Barcelona regió (19,6%) que a Barcelona ciutat (6,6%).
Durant l’estada, amb una duració mitjana de 3,9 dies, les principals activitats dutes a terme al municipi han estat realitzar visites culturals (57,2%) i anar de compres (45,2%). Cal destacar, que a Barcelona ciutat, el 44,9% dels turistes han visitat un espai natural i el 44,1% han anat a la platja i que el 50,3% dels de Barcelona regió han treballat, realitzat negocis durant la seva estada al municipi de pernoctació, essent aquesta la principal activitat dels turistes al territori.
S’observa, un augment del +1,8% de la despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació respecte al mes anterior, amb un valor de 84,63€. Així mateix, igual que històricament, la major part d’aquesta despesa segueix destinant-se a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de la cultura, les compres i el transport intern.
La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,71 sobre 10. Els aspectes millor puntuats aquest mes han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,73) i el transport públic (8,63). Cal destacar que a Barcelona regió el caràcter amabilitat de la gent (8,93), l’entorn natural (8,88), el transport públic (8,79), la seguretat personal (8,76) i l’allotjament (8,67) han estat els ítems més ben valorats pels turistes.
Comparteix: