84,4€, la despesa mitjana durant l’estada per persona i nit més elevada dels últims 5 anys
18/05/2023 - 12:00h
L’OTB publica l’informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2022
A continuació, l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió presenta les principals conclusions de l’informe, segons els diferents apartats que corresponen als objectius específics de l’estudi.
Perfil sociodemogràfic
- Perfil del turista: El 2022, el perfil tipus que ha visitat la ciutat de Barcelona ha estat un home (63,8%) de 33,6 anys, amb estudis universitaris (73,3%) i que treballa com a assalariat (63,8%).
- Procedència: Tot i que el mercat internacional, ha liderat el rànquing d’origen dels turistes de Barcelona ciutat (82,1%), encara podem observar com la seva quota de mercat continua sent inferior a la dels anys anteriors a la pandèmia (-3,9pp Var.22/19). Cal Destacar a Itàlia, França i Regne Unit com els tres països internacionals amb més visitants a la ciutat de Barcelona.
Característiques de l’estada
- Estada mitjana: A Barcelona ciutat, l'estada mitjana s’ha situat en 4,8 dies, dades molt similars a les dels últims 5 anys.
- Tipologia: Igual que en anys anteriors, més de la meitat dels turistes s’han allotjat en un hotel (55,3%), sobretot en els de quatre estrelles (46,2%), seguit de les cases d'amics i familiars (14,8%) i dels habitatges d’ús turístics (HUTs) (13,7%) i dels albergs juvenils (13,7%).
Motiu i característiques del viatge
- Motiu de viatge: La major part dels turistes que han visitat la ciutat de Barcelona ho han fet, un any més, per oci (70,4%). Cal destacar que els viatgers professionals (17,3%), tot i perdre quota de mercat respecte als anys pre-pandèmics, recuperen la segona posició quant a motiu de viatge perduda durant els anys de pandèmia.
- Repetibilitat: Després de dos anys marcats per les restriccions de mobilitat derivades per la Covid-19, el 2022 s’ha produït un augment d’un 27,0% del número dels turistes que visiten per primera vegada la ciutat de Barcelona (49,4%), assolint d’aquesta manera un perfil molt similar al que teníem en els anys pre-pandèmics (-1,9pp Var.22/19).
- Grup de viatge i acompanyants: Gairebé el 70% dels visitants ho han fet acompanyats, majoritàriament amb parella (37,6%) o amb amics (17,8%). La mitjana d'aquests grups s’ha situat en 3,0.
Planificació del viatge
- Destinacions alternatives: Tot i que cada vegada més turistes contemplen destinacions alternatives a l’hora de planificar el seu viatge, el 63,0% dels turistes continuen sense contemplar cap destinació alternativa a Barcelona ciutat.
- Fonts d’informació: La majoria d’aquests turistes continuen guiant-se tant per la informació que troben en pàgines web (60,9%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (32,8%).
- Transport d’arribada: L'avió s’ha posicionat com el transport més utilitzat per arribar a la ciutat de Barcelona (79,1%), recuperant la quota de mercat que tenia en els anys pre-pandèmics. El segueixen els turistes que han arribat a la ciutat en tren (11,7%) i en vehicle privat (5,1%).
- Canal de contractació: La compra del transport d’arribada s’ha realitzat, un any més, majoritàriament a través de la web de la companyia (67,7%), mentre que la contractació de l’allotjament s’ha realitzat principalment a través d’OTAs (agències de viatge online) (61,8%), confirmant així el canvi de tendència iniciat durant l’any 2020.
- Anticipació de la reserva: Tot i que els turistes que visiten Barcelona ciutat ja no contracten el viatge amb tan poca antelació com en els anys de pandèmia, el 27,1% encara ho continua fent durant l’última setmana o l’últim dia abans de viatjar.
Despesa
- Despesa mitjana: La despesa mitjana de tot el viatge per turista durant l’any 2022 ha estat la més elevada dels últims 5 anys amb un valor de 1.037,2 €, distribuïts en 361,3 € en transport d’anada i tornada, 305,6 € en allotjament - 68,5 € per persona i dia - i 370,3 € en altres despeses - 84,4 € per persona i nit -. Cal destacar que els turistes nord-americans continuen destinant una despesa mitjana superior a la resta.
- Desglossament de la Despesa: El turista segueix destinant, un any més, gairebé la meitat de la seva despesa durant l’estada en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en entreteniment, en compres i en transport intern.
Activitats realitzades i transport intern
- Llocs visitats: Els turistes que visiten la ciutat de Barcelona segueixen visitant majoritàriament, un any mes, les Rambles (85,0%), la Plaça Catalunya / Passeig de Gràcia (84,7%), la Sagrada Família (83,6%) el front litoral (79,8%) i el barri Gòtic (73,5%).
- Activitats realitzades: Igual que en anys anteriors, anar a restaurants (96,1%), realitzar passejades tranquil·les per relaxar-se (90,0%) i realitzar visites culturals (79,2%) són les activitats més realitzades pels turistes durant la seva estada a la ciutat.
- Transport intern: El 60,4% dels turistes ha optat desplaçar-se en metro per dintre de la ciutat, el 52,2%, caminant, el 31,7%, en taxi i el 28,5%, en autobús, essent a peu i en metro les principals formes de desplaçament en el 38,9% i 33,5% dels casos respectivament.
Excursions
- Excursions realitzades: El 9,6% han fet alguna excursió fora de la ciutat, essent la Destinació Barcelona el principal destí d’aquestes excursions (7,6%).
- Transport de l’excursió: El tren de rodalies (38,4%) i el cotxe privat (19,5%) són, un any més, els transports més utilitzats per realitzar aquestes excursions.
- Motiu de l’excursió: Les visites per turisme (75,8%) i les visites a amics i familiars (10,4%) són els principals motius de la realització d’aquestes excursions.
Altres aspectes de la Destinació
- Valoració del municipi: El turista que visita Barcelona ciutat se sent principalment atret per l’arquitectura (9,3), per la cultura (9,0), per l’entreteniment (8,6) i pel transport públic (8,6) i continua valorant molt positivament el conjunt de la ciutat (8,7).
- Seguretat ciutadana: Només el 2,6% dels turistes allotjats a la ciutat de Barcelona han sofert un delicte o intent de delicte durant la seva estada a la ciutat, essent, un any més, els llocs exteriors i els transports els escenaris principals d’aquests fets delictius.
- Sostenibilitat: El 33,1% dels turistes que ens visiten estarien disposats a pagar un sobrecost superior al 10% per un servei sostenible.
- Destinacions Europees: El 33,0% dels turistes que visiten Barcelona ciutat han pernoctat en una altra destinació Europea durant el seu viatge.
_______________________________________________________________________________________________
L'enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2022 s’ha dut a terme a 3.986 visitants de 18 anys i més que han pernoctat a la ciutat de Barcelona en els mesos de gener a desembre de 2022 en qualsevol tipus d’allotjament que no siguin una segona residència o un creuer, amb l’objectiu de conèixer millor el perfil i hàbits dels viatgers durant la seva estada a la ciutat.
Més informació: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a Barcelona ciutat 2022
Comparteix: