Creix el nombre de congressistes de la Destinació que visiten Catalunya aprofitant l'assistència al congrés

30/03/2023 - 11:00h

Es presenta el primer informe de perfil del turista congressual després de la pandèmia

El Barcelona Convention Bureau ha presentat els resultats de l’Enquesta del Mercat Congressual 2022, realitzada per GESOP. Aquesta és la primera edició d'aquest estudi després de la frenada sobtada de l'activitat congressual que va suposar la Covid-19. Per aquest motiu, a continuació es presenten les principals conclusions d'aquesta edició comparant-ne els resultats amb els obtinguts abans de la pandèmia. 

 

Perfil dels i les congressistes

  • Gènere i edat: El 2022, la majoria d'assistents als congressos de la Destinació Barcelona van ser homes (66,7%) i, tot i disminuir notablement respecte a 2019 (-14,9pp), el grup d'entre 31 i 45 anys (43,3%), va ser el més nombrós, seguit del de 46 a 60 anys (31,1%) que, per contra, va augmentar respecte al període prepandèmic (+7,7pp).
  • Procedència: El mercat domèstic va continuar liderant el rànquing d'origen dels i les congressistes a la Destinació (27,7%), tot i que cal destacar que la seva quota va ser més elevada que abans de la pandèmia (+5,9pp Var.22/19). 4 de cada 10 congressistes van provenir d’altres països europeus.
  • Repetibilitat: De mitjana, les persones assistents als congressos havien estat 6,3 vegades al municipi de l’esdeveniment prèviament, el que suposa un augment de 1,6 cops respecte al 2019.

Característiques de la visita

  • Influència del municipi del congrés per decidir participar-hi: 4 de cada 10 van declarar que el fet que el congrés es celebrés a Barcelona ciutat va tenir influència en la decisió de participar-hi, mentre que a Barcelona regió, van ser la meitat.
  • Motiu de viatge: La major part van venir a la trobada per interessos professionals (72,1%), però cal destacar que en menor mesura que el 2019 (92,3%). En canvi, el que van venir per motius comercials van augmentar significativament respecte a l'últim estudi (del 7,4% el 2019 al 26,0% el 2022).
  • Mitjà de transport per arribar: El mitjà de transport més utilitzat per arribar a la Destinació Barcelona va ser l’avió (77,1%), lleugerament per sota de 2019 (-2,0pp). El van seguir el tren (14,8%) i el cotxe particular (7,2%), que als congressos de Barcelona regió van tenir un pes més destacat.
  • Estada mitjana: A la Destinació Barcelona, l'estada mitjana es va situar en 4,6 dies, 0,5 dies menys que la registrada el 2019. Com abans de la pandèmica, cal destacar que a Barcelona ciutat (4,7 dies), l'estada va ser més llarga que a Barcelona regió (4,1 dies).
  • Grup de viatge i acompanyants: 2 de cada 3 van venir acompanyats, majoritàriament per companys de feina (51,9%). La mitjana d'acompanyants es va situar en 7 molt per sobre de 2019, quan només eren 1,4.
  • Altres viatges: Un 28,1% d'assistents a congressos va aprofitar l’assistència als congressos per realitzar altres viatges abans o després d’aquest. Un 32,6% de les persones que van o volien fer un altre viatge van manifestar que a Catalunya i un 26,2%, a Espanya. Aquests dos últims resultats se situen en valors força superiors a 2019, quan només un 9,1% d’aquests viatges es van realitzar per Catalunya i un 32,2% per Espanya.

L'allotjament

  • Tipologia: Gairebé el 85% d'assistents a congressos es va allotjar en hotels (+2,1pp Var. 22/19), sobretot de quatre estrelles (55,3%).
  • Modalitat i anticipació de la reserva: La majoria de reserves hoteleres les va realitzar l’empresa per la qual treballaven (47,0%) amb un període d'antelació d'1 a 3 mesos (42,7%). Per altra banda, respecte a 2019, les reserves realitzades amb més anticipació es van reduir (-16,3pp Var. 22/19), en benefici de les reserves amb una anticipació inferior al mes (+27,5pp). Així doncs, el lead time de les reserves es va escurçar, seguint la tendència observada en la resta de l'activitat turística. 
  • Valoració de l'allotjament: L’estada als hotels va ser satisfactòria per a la majoria de congressistes, ja que tant la professionalitat com el tracte, els serveis, el respecte al medi ambient i la relació qualitat/preu es van valorar, de mitjana, amb una nota entre 4,0 i 4,5 sobre 5,0. Totes les valoracions analitzades van millorar respecte a 2019.

 

El congrés

  • Inscripció i reserva al congrés: Gairebé la meitat va fer la inscripció al congrés entre 1 i 3 mesos abans de la celebració del congrés (45,1%), però el percentatge d'aquells que van fer la inscripció amb més de tres mesos d'anticipació va ser superior al de la contractació de l'allotjament amb el mateix període de previsió, el que significa que la inscripció es va fer, de mitjana, abans de la reserva de l'allotjament.
  • Valoració de l'organització al congrés: Gairebé el 90% va valorar bé o molt bé l’organització del congrés. Tots els aspectes suggerits sobre la trobada van rebre valoracions mitjanes positives, tant els relatius a l’organització com els que fan referència a la localització, les instal·lacions i els serveis. La valoració global, amb un 4,3 sobre 5, es va mantenir estable respecte al 2019.

     

La ciutat seu del congrés

  • Visita al municipi del congrés: Tres quartes parts d'assistents a congressos van visitar el municipi on es va desenvolupar el congrés aprofitant la seva estada, aquesta proporció va ser lleugerament superior a Barcelona ciutat (79,0%) que a Barcelona regió (72,2%). Malgrat això, cal remarcar que aquestes proporcions van ser sensiblement superiors el 2019, quan un 94,0% dels enquestats a la Destinació Barcelona van declarar haver visitat el municipi del congrés.
  • Valoració del municipi del congrés: Tots els aspectes relatius a l'oferta de restauració i comercial del municipi del congrés van rebre notes superiors a 4,0 sobre 5,0. Pel que fa a la valoració dels diferents aspectes de la ciutat, l’oferta cultural i arquitectònica / monumental va ser el millor valorat, mentre que la neteja, la contaminació acústica i l’atmosfèrica, els que van generar més controvèrsia. En general, no hi ha grans diferències en les valoracions respecte al període prepandèmic, tot i que s'observa una major polaritat entre els aspectes més ben valorats i els menys valorats, de manera que, els aspectes amb major puntuació el 2019 obtenen millor puntuació el 2022 i a la inversa.

 

La despesa

  • Despesa mitjana: La despesa en allotjament per persona i dia va ser de 160,95€ (+1,8% Var. 22/19), 540,95 € en el transport d'arribada (+69,0% Var. 22/19) i 539,49 € en la inscripció al congrés (-30,4% Var. 22/19). En set de cada deu casos, aquestes despeses les va assumir l’empresa o institució.
  • Despesa durant l'estada: Els i les congressistes van gastar una mitjana de 112,36€ addicionals per persona i dia (-6,5% Var. 22/19). La partida en que es van invertir més diners va ser la d'alimentació (64,5%).​

_____________________________________________

L'Enquesta del Mercat Congressual 2022 es va realitzar a les persones assistents a congressos realitzats a la Destinació Barcelona durant 2022, amb l'objectiu conèixer millor el seu perfil, analitzar diferents aspectes de la seva estada i mesurar la seva satisfacció amb el congrés i la visita. L'estudi, que es va dur a terme per primera vegada a Barcelona ciutat el 1993 i a Barcelona regió, el 2018, ha tingut en compte enguany les tres àrees geogràfiques de treball habituals de l'OTB: Barcelona ciutat, Barcelona regió i la Destinació Barcelona.

 

Enquesta del Mercat Congressual 2022. Presentació de resultats

Més informació: bcb@barcelonaturisme.com

Comparteix:

Notícies relacionades