Els efectes de la covid-19 continuen condicionant el perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona 2021

22/04/2022 - 11:00h

L’Observatori del Turisme de Barcelona publica l’informe de resultats de l’Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona el 2021

  • El perfil típic del turista ha estat el d’una persona de 37,2 anys, espanyola, amb estudis universitaris, que viatja amb parella, per motius d’oci i vacances, que arriba a la Destinació en avió o vehicle privat i que visita de mitjana el municipi de destinació 16,1 vegades.
  • Igual que per l’any 2020, les restriccions i les mesures imposades internacionalment per contenir la Covid-19 han modificat el perfil del turista a la Destinació durant el 2021.
  • El canal de contractació directa ha estat el canal més utilitzat a l’hora de reservar tant el transport com l’allotjament.
  • La despesa durant l’estada ha estat 229,9 € per persona i 57,5 € per persona i dia, sent el menjar i la beguda la partida on més recursos s’han destinat.

Es publica l'informe de resultats de l'Enquesta de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona realitzada per l’Observatori del Turisme de Barcelona. La present edició, duta a terme a 8.826 visitants que van pernoctar a la Destinació Barcelona el 2021, ha posat de manifest el canvi de perfil i hàbits del turista arran de la situació de pandèmia viscuda en àmbit internacional.

El turista tipus el 2021 a la Destinació ha estat el d’una persona amb una mitjana d’edat de 37,2 anys, resident a l’Estat Espanyol (51,3%), amb estudis universitaris (60,3%), que treballa com a assalariada (62,1%) i que ha viatjat en parella (30,8%), en solitari (26,8%) o en família (20,6%). El motiu principal de la seva visita ha estat per oci i vacances (62,9%), i ha arribat a la Destinació majoritàriament en avió (44,3%) o vehicle privat (34,7%), essent 16,1 vegades el nombre de vegades que ha visitat de mitjana el municipi de destinació el últims 10 anys.

A l’hora de planificar el viatge, la majoria s’ha guiat tant per la informació de pàgines web (56,5%) com per la informació facilitada pels seus amics i familiars (24,4%). Per altra banda, tot i que la compra del transport d’arribada i l'allotjament s’ha realitzat majoritàriament a través de la web de la companyia (69,6% i 41,6% respectivament), l’allotjament també s’ha contractat a través d’OTAs (agències de viatge online) (33,1%), essent Booking i Airbnb les més emprades.

Quant a la preferència en la tipologia d’allotjament, tot i que el 58,2% dels turistes s’allotgen en hotels, dada molt similar a la d’anys anteriors, la Covid-19 ha influït a què una bona part dels turistes que ens han visitat s’hagin decantat per altres tipologies d’allotjament. Així, les cases d'amics i familiars (15,4%) i els càmpings (8,8%), han experimentat una important crescuda respecte als anys pre-pandèmics. L’estada mitjana durant l’any 2021 s’ha situat en 4,8 nits.

La despesa de l’estada també ha experimentat diferències destacades respecte als anys anteriors, amb caigudes al voltant del -30%, fins a situar-se en 229,9 € per persona i 57,5 € per persona i dia, lluny encara dels 297,2 € per persona i 69,9 € per persona i dia del període pre-pandèmic. Tot i aquesta variació, el turista segueix destinant més de la meitat de la despesa en menjar i beguda i distribuint la resta, en aquest ordre, en compres, entreteniment i transport intern. Els turistes nord-americans, suïssos i de la resta del món han estat els que han destinat una despesa mitjana durant l'estada superior a la resta.

Finalment, l'informe també recull el flux de persones que visiten o volen visitar altres indrets de la Destinació Barcelona. En aquest sentit, cal especificar que el 19,6% dels enquestats han fet una excursió fora del municipi de pernoctació, en especial els turistes domèstics i polonesos allotjats en turisme rural, càmpings o cases d’amics i familiars.

 

Més informació: Informe de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona 2021

Comparteix:

Notícies relacionades