6 de cada 10 turistes enogastronòmics visiten la Destinació Barcelona per oci

21/09/2022 - 11:30h

L’OTB presenta el primer informe monogràfic de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació de Barcelona sobre enogastronomia

El perfil d‘aquest tipus de turista a la Destinació Barcelona ha estat el d’una persona de 38,2 anys, resident a la resta d’Europa (36,9%), que ha viatjat per oci (63,8%), en parella (48,4%), que ha arribat a la Destinació majoritàriament en vehicle privat i avió (41,3% i 40,1% respectivament) i s’ha allotjat en un hotel (62,4%).

A l’hora de planificar el viatge, el turista enogastronòmic es guia tant per la informació que troba en pàgines web com per la informació facilitada pels seus amics i familiars i realitza tant la compra del transport d’arribada com la contractació de l’allotjament a través de la web de la companyia (68,5% i 41,7%). Tot i això, cal destacar que la contractació de l’allotjament es fa també a través d’OTAs (agències de viatge online) (31,0%), essent Booking i Airbnb les més emprades.

Durant l’estada, amb una duració mitjana de 4,8 dies, les dues principals activitats dutes a terme al municipi han estat, a part de degustar gastronomia, realitzar passejades tranquil·les i de relaxació (86,0%) i anar a la platja (61,7%).

S’observa, en aquest perfil de turista, una despesa total durant l’estada per persona i dia a la Destinació de 57,69€. Així mateix, la major part d’aquesta despesa es destina a menjar i beguda, seguida, per aquest ordre, de les compres, de la cultura i del transport intern.

La valoració general mitjana dels municipis visitats ha estat d’un 8,58 sobre 10 i els aspectes millor puntuats han estat el caràcter i amabilitat de la gent (8,57) i el clima (8,55).

 

Per a més informació: Informe de resultats. Monogràfic Enogastronòmic de Perfil i hàbits dels turistes a la Destinació Barcelona 2021

Comparteix:

Notícies relacionades